BAC Lightning F-3 1/32 KLAR sida 4

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Björn Fransson
Inlägg: 3579
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: BAC Lightning F-1A/F-3 1/32

Inlägg av Björn Fransson »

Smart! Och modigt. :-) Det gäller att lita på att vingarna hamnar rätt... Men det ser förträffligt ut. Såklart!
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: BAC Lightning F-1A/F-3 1/32

Inlägg av Stellan »

Vad blir det för dimensioner på den där i 32? Måste ju bli sketastor???
Stellan Schroeder Englund
Fredrik L
Inlägg: 133
Blev medlem: 16 jan 2013, 09:50
Namn: Fredrik Lundvall
Ort: KRYLBO

Re: BAC Lightning F-1A/F-3 1/32

Inlägg av Fredrik L »

Smart lösning av ving-monteringen! Det ska bli spännande att se fortsättningen.

/Fredrik
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: BAC Lightning F-1A/F-3 1/32

Inlägg av Henrik R »

Björn Fransson skrev:Smart! Och modigt. :-) Det gäller att lita på att vingarna hamnar rätt... Men det ser förträffligt ut. Såklart!
Jodå, innan jag limmade fast vingarna centrerade jag dem och när kroppen skulle limmas så blev dem symetriska. Tur att man lyckas ibland, när man gör sånt här djärvt steg :-)
Stellan skrev:Vad blir det för dimensioner på den där i 32? Måste ju bli sketastor???
Faktiskt så trodde jag den skulle bli större än vad den är. Visst den är stor, men vingarna gör att den blir liksom lite kompakt. Hög blir den, troligen den största jag gjort hittills. Tror faktiskt att den kommer spöa min F-105 på höjden. Enligt tillverkare 52,4 cm lång och vingbredd runt 32.4 cm.
Fredrik L skrev:Smart lösning av ving-monteringen! Det ska bli spännande att se fortsättningen.

/Fredrik
Ja den var rätt smart om jag får säga det. Jag satt länge och funderade på om jag har styrkan i armarna nog att pressa vingen mot kroppen tills den har torkat. Efter ett par provmonteringar insåg jag att resultatet kommer bli dåligt, för det krävdes rätt mycket press. Då slog det mig att borra 2 hål ½ millimeter längre in så du blev tvungen att pressa in metalstaven.
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: BAC Lightning F-1A/F-3 1/32

Inlägg av Henrik R »

Jahopp. Den här Trumpetarn hade lite problem med otäcka skarvar lite här och var. Det var alltså dags att ta fram det tunga drogerna. Flytande spackel och köra med Isopropanol. Det blir mycket bättre i vinklar och vrår att gömma diken och skarvar. Landställen var duktigt detaljlösa. här fick vi fixa till det hela lite. Det hela är nu bara den sedervanliga slipningen med papper på hela modellen..Sen är det nog dags för...ja..

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Lennart 12
Inlägg: 1914
Blev medlem: 19 dec 2013, 16:46
Namn: Lennart Alvhult

Re: BAC Lightning F-1A/F-3 1/32

Inlägg av Lennart 12 »

Klurigt och snyggt //Lennart
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: BAC Lightning F-1A/F-3 1/32

Inlägg av Henrik R »

Tack Lennart!
Nu är det målning och dekalering som står på tapeten. Vi får se hur det här slutar...Håller även på med FOD locken.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: BAC Lightning F-1A/F-3 1/32

Inlägg av Stellan »

Wow. Stort målningsjobb det där. Men ser det inte lite väl grått ut, ska inte det gröna bre ut sig mera?
Stellan Schroeder Englund
Lars Befring
Inlägg: 2326
Blev medlem: 05 feb 2012, 19:05
Namn: Lars Befring
Ort: Stockholm

Re: BAC Lightning F-1A/F-3 1/32

Inlägg av Lars Befring »

mensatanvasnyggt!
Modellexpo 08 Open 2021 Korea, Gruppbygge Airline 72
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: BAC Lightning F-1A/F-3 1/32

Inlägg av Henrik R »

Stellan skrev:Wow. Stort målningsjobb det där. Men ser det inte lite väl grått ut, ska inte det gröna bre ut sig mera?
Tjo. Jag tror det är för att man inte ser hela flygplanet, När jag själv ser det i denna vinkel så ser det lite för grått ut, men när jag ser hela flygplanet ser det annorlunda ut. Men det kanske är lite för grått!..hmm..
Ja g utgick från nåra målningar från Binbrook.
Bild
Skriv svar