Senast klara byggen.

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Fredrik L
Inlägg: 133
Blev medlem: 16 jan 2013, 09:50
Namn: Fredrik Lundvall
Ort: KRYLBO

Re: Senast klara byggen.

Inlägg av Fredrik L »

jfall skrev:Riktigt fina byggen de där, Mina favoritbyggen är tunnan och Tiger mothen, de är superfina :) Vill du ha en ny cockpitfönster till safiren har maestro models en --> http://www.rebell.com/saab-safir-vacfor ... y-x-2.html Gör en bygglogg också, sådana är alltid kul att titta på :)

Jakob
Så klart att jag skulle ha kollat Rebell hobby... tack för hjälpen.

Och tack alla, föra de positiva kommentarerna!

/Fredrik
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3647
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Senast klara byggen.

Inlägg av magnusf »

Hej Fredrik!

Har inte kommit mig för att kommentera innan men passar på nu: fina byggen som har bra "tyngd" och ser "rätt" ut! Kul att du visar dem! Safiren gillar jag mycket, det är en skön finish och en vädring som får den att se lite större ut för den är rätt pytteliten i 1/72 :-) !

Hälsningar

Magnus
Björn Fransson
Inlägg: 3578
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: Senast klara byggen.

Inlägg av Björn Fransson »

Ser riktigt fina ut! Speciellt 109:an har en riktigt läcker finish, men även de övriga är riktigt snygga. Håller med Magnus om Safiren, jag trodde att det var Tarangus i 1/48! Tjusigt jobbat!
Andre B.
Inlägg: 3363
Blev medlem: 28 feb 2012, 19:31
Namn: Andre
Ort: Någonstans på västkusten...

Re: Senast klara byggen.

Inlägg av Andre B. »

Verkligen snygga modeller du fått till. Messerscmitten kunde nästan stått på något dammigt ökenfält i Libyen och J 29:an såg verkligen ut att flyga. Och jag fick en sån där lust att se Lars Molins TV-serie "Tre Kärlekar" igen när bilderna på Tiger Mothen kom upp på bildskärmen.
Ser fram mot att få se din J 26:a. Det kan aldrig bli för lite byggtrådar om Mustanger! Vilket fabrikat utgår du från? Tamiya, Airfix eller Heller?

Vänligast / André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Göran NS
Inlägg: 127
Blev medlem: 26 jan 2012, 20:38
Ort: Eslöv

Re: Senast klara byggen.

Inlägg av Göran NS »

Kanonfina byggen!

Tack för du la ut bilderna, manna för ögonen :-)
Göran Nilsson Söderholm
Fredrik L
Inlägg: 133
Blev medlem: 16 jan 2013, 09:50
Namn: Fredrik Lundvall
Ort: KRYLBO

Re: Senast klara byggen.

Inlägg av Fredrik L »

Tack, Magnus och Björn, det var kul att få till sig! Syftet var att hålla vädringen på ett minimum och bara accentuera och minimera med hjälp av försiktiga washer för att försöka få fram en sorts så kallad skala-effekt. Känns som jag är på rätt väg då...

Tack, André! Jag försöker ta till mig nya tekniker och en av dessa är att bleka paneler, kontra accentuera panellinjerna. Jag tycker just den tekniken kommer till sin rätt på maskiner som opererar i öken-klimat.

Det värmer Göran!

/Fredrik
Sven-Åke K
Inlägg: 61
Blev medlem: 26 jan 2012, 17:40

Re: Senast klara byggen.

Inlägg av Sven-Åke K »

kanonfina modeller!
Fredrik L
Inlägg: 133
Blev medlem: 16 jan 2013, 09:50
Namn: Fredrik Lundvall
Ort: KRYLBO

Re: Senast klara byggen.

Inlägg av Fredrik L »

Tack, Sven-Åke!
MartinN
Inlägg: 649
Blev medlem: 14 mar 2012, 23:21
Namn: Martin Nordström
Ort: Säve

Re: Senast klara byggen.

Inlägg av MartinN »

Håller helt med övriga här – snyggt och varsamt vädrat. Stiliga byggen allihop. Det enda jag tänkte på var att sprickorna i "isen" inte ser riktigt realistiska ut och att det kunde fått ha varit någon/något som fanns alldeles under 29:an på isen/snön/marken. Men snyggt även utan det.


/M
Fredrik L
Inlägg: 133
Blev medlem: 16 jan 2013, 09:50
Namn: Fredrik Lundvall
Ort: KRYLBO

Re: Senast klara byggen.

Inlägg av Fredrik L »

MartinN skrev:Håller helt med övriga här – snyggt och varsamt vädrat. Stiliga byggen allihop. Det enda jag tänkte på var att sprickorna i "isen" inte ser riktigt realistiska ut och att det kunde fått ha varit någon/något som fanns alldeles under 29:an på isen/snön/marken. Men snyggt även utan det.


/M
Tack för inputen! Och jag håller med till fullo. Basplattan är inte så bra. Min första tanke efter att spacklet torkat var att det kunde vara ett snölandskap, med lite granar och nått hus, för att få känslan av en Tunna på 300 meters höjd. Men jag vet helt enkelt inte hur jag ska gå tillväga. Att jag ska göra något åt plattan är klart, men inte riktigt vad... har lagt det på is (haha) så länge.

/Fredrik
Skriv svar