Studebaker surdeg

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Mikael dBW
Namn: Mikael de Bourg Wetterlund

Studebaker surdeg

Inlägg av Mikael dBW »

Den här Studebakern påbörjades för en 8-10 år sedan men lacken gick åt skogen. Jag körde den då i en blandning av T-röd och bromsolja och det gick som det var tänkt. Tyvärr så blev även spacklet upplöst och smetade ut sig som en skrovlig yta över hela karossen. Då tappade jag intresset och la den åt sidan. Men vid ett byggmöte i våras så hade jag inte lust att släpa med hela verktygslådan utan satsade på att bara ta med mig filar och sandpapper och några objekt där jag kunde ta bort delningslinjer mm. Då dök den här surdegen upp som ett perfekt objekt och med lite god byggdisciplin så var karossen fräsch igen. Lite nytt spackel och några slipomgångar till så var den klar för lack. Jag hittade en halvfull burk med Tamiya Candy lime green, så det fick det bli. Sedan var det bara att sätta ihop, ta några bilder och fundera på om den får plats i vitrinen eller om den skall åka ner direkt i en arkivlåda. Sak samma, det känns skönt för samvetet att bli klar med en gammal surdeg.

Modellen är från AMT och fälgar och däck från Fujimi.

/Mikael

Bild
Bild
Lars Befring
Namn: Lars Befring

Re: Studebaker surdeg

Inlägg av Lars Befring »

Ohh!!! du fick till den. Svårt impad efter att ha sett den på byggmötet, ursnygg färg!
Modellexpo 08 Open 2021 Korea, Gruppbygge Airline 72
F Porsche

Inlägg av F Porsche »

Otroligt snyggt bygge, otroligt snygg bil.
Vi dricker te varje morgon ur koppar designade av Raymond Loewy...
Lennart 12
Namn: Lennart Alvhult

Inlägg av Lennart 12 »

Det är en vacker bil det där, och ditt bygge och målning gjorde den inte sämre , snyggt //Lennart
Håkan F
Namn: Håkan Frid

Inlägg av Håkan F »

Klart du ska ha den i vitrinen.
Björn Fransson
Kontakt:

Inlägg av Björn Fransson »

Blir alltid lika imponerad av er skickliga bilbyggares förmåga att få till lacken. Att göra skitiga flygplan är en sak, misstag går ofta att dölja med lite smuts eller annan vädring. Men att få till en helblank yta där minsta dammkorn sabbar allt är en helt annan sak. Och det har du verkligen lyckats med! Härligt bygge!
Skriv svar