Spark-vark 1/48

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Spark-vark 1/48

Inlägg av Henrik R »

Nu går bygget vidare på min införskaffade Spark-vark.
En tillsynes ganska lätt modell, inte för många bitar. Men väl bitar som behöver "anpassas" för att passa AOK.
Det är en academy F-111:a som legat i grund för den här EF varianten. Så här långt en trevlig modell!!
Cockpit långt ifrån färdnung, saknas lite mer torrborst och vädring.
Bild
Invändigt Krom? JA det är nice när motorerna kommer anpassas in.
Bild
Janne.S
Inlägg: 2418
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:13

Re: Spark-vark 1/48

Inlägg av Janne.S »

Mysigt :D Helt utan tillsatser eller?

Det kan vara lite meckigt att få nosedelen att sitta bra mot kroppen...
En gång i tiden när jag byggde en F-111F så limmade jag först kroppens överdel mot nosdelen så det blev jämnt och fint, sedan limmade jag på underdelen.

Kör så det ryker!
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Spark-vark 1/48

Inlägg av Henrik R »

Ja den är OOB. Kanske kommer jag rista in lite nya paneler och annat grejs och nån extra rördragning kanske.
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Spark-vark 1/48

Inlägg av Henrik R »

Jo, Spackel och slip är vad Academy ville att sina byggare skulle göra med den här modellen. Som tur gillar jag spackel och äter spackel till frukost.

Sprutad och donad några lager vattenbaserad färg. Hoppas det blir en modell av den här!

Bild

Bild
Erik_G
Inlägg: 1028
Blev medlem: 26 jan 2012, 22:26
Namn: Erik Gustavsson
Kontakt:

Re: Spark-vark 1/48

Inlägg av Erik_G »

Snyggt. Den bygger sig ju inte direkt själv, Academys F-111.

/E
Janne.S
Inlägg: 2418
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:13

Re: Spark-vark 1/48

Inlägg av Janne.S »

Nog ser det ut att bli modell av det där :D Snyyyyggt!
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Spark-vark 1/48

Inlägg av Henrik R »

Nja vetefan om det blir modell av den..Men ägnade fett med timmar på den idag och vips så har man kommit lite längre i bygget..Tiden går när man bygger kan jag säga haha!!
Ska ägna morgondagen med landställ och roderna bak som ej är monterade i skrivande stund...oja mer vädring!!
Hur som helst elektrisk warfare rules..tyckte i början att det var ett rätt skumt flugplan,men nu gillar jag den mer och mer..Nu tycker jag den ser rätt farlig ut även som modell :-)

Bild

Bild
Janne.S
Inlägg: 2418
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:13

Re: Spark-vark 1/48

Inlägg av Janne.S »

Ser ju enastående ut! Heh de där grå färgerna ger en del Su-24 vibbar :D
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
Dennis
Inlägg: 110
Blev medlem: 27 jan 2012, 21:26

Re: Spark-vark 1/48

Inlägg av Dennis »

Snyggt bygge, ser mycket lovande ut :-)

//Dennis
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Spark-vark 1/48

Inlägg av Henrik R »

Modeling on speed dial! Det här projektet gick ut på ca 6 dagar!. Ett Snabbbygge med andra ord. Rätt ur lådan på det mesta utom dekalhäfte och en del scratchdetaljer. Men det slutade rätt hyffsat endå. Jag kan lägga lite mer tid på vädring men jag orkar inte känner jag. Jag har ett annat projekt jag vill börja på nu istället som tar all min uppmärksamhet och det ska bli totalt "flawless" och kanske till och med så att det kommer ut på 08 open...i skala 1/32 denna gång..
Hur som helst så här blev den rackaren..Caopyen sitter löst som vanlish, bara på lagd för bilderna.

Bild

Bild

Bild
Senast redigerad av Henrik R den 31 jan 2012, 21:13, redigerad totalt 1 gånger.
Skriv svar