Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Nu går bygget vidare på min införskaffade Spark-vark.
En tillsynes ganska lätt modell, inte för många bitar. Men väl bitar som behöver "anpassas" för att passa AOK.
Det är en academy F-111:a som legat i grund för den här EF varianten. Så här långt en trevlig modell!!
Cockpit långt ifrån färdnung, saknas lite mer torrborst och vädring.
Invändigt Krom? JA det är nice när motorerna kommer anpassas in.
Det kan vara lite meckigt att få nosedelen att sitta bra mot kroppen...
En gång i tiden när jag byggde en F-111F så limmade jag först kroppens överdel mot nosdelen så det blev jämnt och fint, sedan limmade jag på underdelen.
Nja vetefan om det blir modell av den..Men ägnade fett med timmar på den idag och vips så har man kommit lite längre i bygget..Tiden går när man bygger kan jag säga haha!!
Ska ägna morgondagen med landställ och roderna bak som ej är monterade i skrivande stund...oja mer vädring!!
Hur som helst elektrisk warfare rules..tyckte i början att det var ett rätt skumt flugplan,men nu gillar jag den mer och mer..Nu tycker jag den ser rätt farlig ut även som modell
Modeling on speed dial! Det här projektet gick ut på ca 6 dagar!. Ett Snabbbygge med andra ord. Rätt ur lådan på det mesta utom dekalhäfte och en del scratchdetaljer. Men det slutade rätt hyffsat endå. Jag kan lägga lite mer tid på vädring men jag orkar inte känner jag. Jag har ett annat projekt jag vill börja på nu istället som tar all min uppmärksamhet och det ska bli totalt "flawless" och kanske till och med så att det kommer ut på 08 open...i skala 1/32 denna gång..
Hur som helst så här blev den rackaren..Caopyen sitter löst som vanlish, bara på lagd för bilderna.
Senast redigerad av Henrik R den 31 jan 2012, 21:13, redigerad totalt 1 gånger.