Regia Navale Saetta. Äntligen klar! Sid 18.

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
AndersR
Inlägg: 221
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:03

Re: Regia Navale Saetta. Äntligen klar! Sid 18.

Inlägg av AndersR »

Ulf Lundberg skrev:
olindau skrev:Grattis till befordran !

Preciserar Amiralitetet vilka de 12 haven äro ?

God fortsatt fåtöljseglats önskar
/Olle
(okunnig landkrabba)
Självklart!
Atlanten, Stilla Havet, Indiska Oceanen, Norra Ishavet, Södra Ishavet, Medelhavet, Svarta Havet, Kaspiska Havet, Östersjön, Karibiska Havet, Trälhavet och Bollhavet.

Ulf Lundberg
Chef Informationsavdelningen
Grattis till det utökade ansvaret. Hur länge dröjer det innan oss närliggande farvatten som Nordsjön med tillhörande "grannvatten" kommer under ditt befäl? Noterar att dina ansvarsområden numera även innefattar lokala Stockholmsområdet samt en gnutta pansar.
Vad månde det bliva av detta tro? Hoppas på något i Spica eller Norrköpings klassen.

/Anders
Ulf Lundberg
Inlägg: 2139
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:57

Re: Regia Navale Saetta. Äntligen klar! Sid 18.

Inlägg av Ulf Lundberg »

AndersR skrev:
Ulf Lundberg skrev:
olindau skrev:Grattis till befordran !

Preciserar Amiralitetet vilka de 12 haven äro ?

God fortsatt fåtöljseglats önskar
/Olle
(okunnig landkrabba)
Självklart!
Atlanten, Stilla Havet, Indiska Oceanen, Norra Ishavet, Södra Ishavet, Medelhavet, Svarta Havet, Kaspiska Havet, Östersjön, Karibiska Havet, Trälhavet och Bollhavet.

Ulf Lundberg
Chef Informationsavdelningen
Grattis till det utökade ansvaret. Hur länge dröjer det innan oss närliggande farvatten som Nordsjön med tillhörande "grannvatten" kommer under ditt befäl? Noterar att dina ansvarsområden numera även innefattar lokala Stockholmsområdet samt en gnutta pansar.
Vad månde det bliva av detta tro? Hoppas på något i Spica eller Norrköpings klassen.

/Anders
Nordsjön räkas av amiralitetet som en del av Atlanten.
Amiralitetets befordringsgång är inte helt förutsägbar, så därför kan jag inte uttala mig om framtida befordringar.

Däremot kan jag yttra mig om framtida byggen.
Nästa större bygge blir kryssaren Duca d'Aosta. Möjligtvis några småbyggen dessemellan.
Spica i 1:72 har alltid legat i bakhuvudet. Grymt snygg båt. Det vore kul att ställa henne bredvid Revells S-Boot. De är avlägset släkt via Plejadklassen, som byggdes på Lürssenvarvet, där S-Båtarna byggdes.
När hon blir byggd vet jag inte. Det finns så många andra snygga fartyg att bygga. Derfflinger, Dunkerque, Bolzano, USS Helena.........

Uffe
Micke A
Inlägg: 467
Blev medlem: 26 jan 2012, 14:08

Re: Regia Navale Saetta. Äntligen klar! Sid 18.

Inlägg av Micke A »

Nej, nej Uffe!!
Bollhavet måste vara ett feltänk nånstans :shock: .... även om det är välförtjänt! :D
Som gammal pansarnörd så är det stridsutrymmet i en Pebba el Strf 90 som kallas bollhavet efter skyttesluskarna som far runt där som i ett bollhav! :D
Men dina fartyg är som alltid superba!

Micke A
son aldrig kommer scratcha nåt så här komplicerat
Skriv svar