Regia Navale Saetta. Äntligen klar! Sid 18.

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Ulf Lundberg
Inlägg: 2139
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:57

Re: Regia Navale Saetta. Äntligen klar! Sid 18.

Inlägg av Ulf Lundberg »

Tack Pål, Lennart och Micke!
Hon kommer att ställas ut på OPEN.
Vi ses då.
Uffe
Björn Fransson
Inlägg: 3579
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: Regia Navale Saetta. Äntligen klar! Sid 18.

Inlägg av Björn Fransson »

Jösses i kubik! Helt fantastiskt hantverk! Det här är verkligen modellbygge i yppersta toppklass!
Rickard Malmborg
Inlägg: 281
Blev medlem: 26 jan 2012, 09:28
Ort: Stockholm/Jordbro

Re: Regia Navale Saetta. Äntligen klar! Sid 18.

Inlägg av Rickard Malmborg »

Uffe, du har gjort det igen! Jag var grymt impad av din He 177 som du rappt byggde ihop på kort tid men detta slår allt! Här har du skiktlimmat grovt utskurna "skrovskivor", format skrovet, karvat fram en massa stora och små detaljer och sedan målat fartyger sagolikt fint. Du har gått från ritning till färdig modell på inte ens ett halvår! Jag fattar inte hur du varken hinner eller orkar, hatten av för dig Uffe!

/Rickard
Mikael dBW
Inlägg: 200
Blev medlem: 15 feb 2012, 09:09
Namn: Mikael de Bourg Wetterlund
Ort: Stockholm

Re: Regia Navale Saetta. Äntligen klar! Sid 18.

Inlägg av Mikael dBW »

Jag hade varit imponerad om det var en injektionsgjuten byggsats. Men nu är ju varenda liten pryttel scratchad! Det är bara att falla på knä och buga.

Mikael
Ulf Lundberg
Inlägg: 2139
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:57

Re: Regia Navale Saetta. Äntligen klar! Sid 18.

Inlägg av Ulf Lundberg »

Tack Björn och Mikael
Rickard Malmborg skrev: Här har du skiktlimmat grovt utskurna "skrovskivor", format skrovet, karvat fram en massa stora och små detaljer och sedan målat fartyger sagolikt fint. Du har gått från ritning till färdig modell på inte ens ett halvår! Jag fattar inte hur du varken hinner eller orkar, hatten av för dig Uffe!

/Rickard
Under den första halvan av bygget gick det på ren inspiration och bygglädje. Det var helt enkelt superkul att göra något nytt och att göra mig oberoende av byggsatstillverkarna. Slutfasen, att tillverka en massa småprylar, var seg. Tidvis byggde jag på ren vilja, tidvis blev inget gjort alls. De allra sista byggdagarna var det kul igen, när jag kunde ana slutresultatet.

För övrigt har jag glädjen att kunna meddela, att Amiralitetet låtit kungöra min befordran till Fåtöljamiral över de Tolv Haven. Jag har väntat länge på denna befordran och misstänker dröjsmålet beror på att jag på något sätt kommit i onåd. Därför är det extra glädjande att detta bevis på erkänsla nu äntligen kommit.

Uffe
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Regia Navale Saetta. Äntligen klar! Sid 18.

Inlägg av Henrik R »

Förbluffande resultat. Svårt att tro att detta är ditt första scratchande. Jag får slå huvudet i väggen och buga.
Du kan lita på att jag kommer kolla in den där på Open. UNDERBART!
Proosen
Inlägg: 434
Blev medlem: 26 jan 2012, 19:56
Namn: Niclas Proos
Ort: Falun

Re: Regia Navale Saetta. Äntligen klar! Sid 18.

Inlägg av Proosen »

Jaa....vad ska man säga? Jag är grymt imponerad av dina fartyg och denna dam måste vara glasyren på kakan.
När man sett hur yttepyttigt det du bygger är kan man bara gratulera till ännu ett väl utfört arbete.

/Niclas
Joakim Hultman
Inlägg: 1836
Blev medlem: 27 jan 2012, 10:27
Ort: Stockholm

Re: Regia Navale Saetta. Äntligen klar! Sid 18.

Inlägg av Joakim Hultman »

Instämmer i hyllningskören. Detta är ett makalöst bygge, från början till start!
Ulf Lundberg skrev: För övrigt har jag glädjen att kunna meddela, att Amiralitetet låtit kungöra min befordran till Fåtöljamiral över de Tolv Haven. Jag har väntat länge på denna befordran och misstänker dröjsmålet beror på att jag på något sätt kommit i onåd. Därför är det extra glädjande att detta bevis på erkänsla nu äntligen kommit.
Gratulerar, Fåtöljamiral Lundberg! En ytterst välförtjänt befordran.
olindau
Site Admin
Inlägg: 781
Blev medlem: 09 jan 2012, 07:57
Namn: Olle Lindau
Ort: Sollentuna

Re: Regia Navale Saetta. Äntligen klar! Sid 18.

Inlägg av olindau »

Grattis till befordran !

Preciserar Amiralitetet vilka de 12 haven äro ?

God fortsatt fåtöljseglats önskar
/Olle
(okunnig landkrabba)
Ulf Lundberg
Inlägg: 2139
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:57

Re: Regia Navale Saetta. Äntligen klar! Sid 18.

Inlägg av Ulf Lundberg »

olindau skrev:Grattis till befordran !

Preciserar Amiralitetet vilka de 12 haven äro ?

God fortsatt fåtöljseglats önskar
/Olle
(okunnig landkrabba)
Självklart!
Atlanten, Stilla Havet, Indiska Oceanen, Norra Ishavet, Södra Ishavet, Medelhavet, Svarta Havet, Kaspiska Havet, Östersjön, Karibiska Havet, Trälhavet och Bollhavet.

Ulf Lundberg
Chef Informationsavdelningen
Skriv svar