Regia Navale Saetta. Äntligen klar! Sid 18.

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Gabriel
Inlägg: 652
Blev medlem: 16 maj 2015, 13:33
Namn: Gabriel Pålsson
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Regia Navale Saetta. Äntligen klar! Sid 18.

Inlägg av Gabriel »

Det var ett jäkla imponerande arbete det där, Uffe! Jag kan bara hålla med Stellan om att det förmodligen är det snyggaste bygge du gjort, åtminstone av de jag sett.

/Gabriel
Erik Liljegren
Inlägg: 137
Blev medlem: 27 jan 2012, 13:57

Re: Regia Navale Saetta. Äntligen klar! Sid 18.

Inlägg av Erik Liljegren »

Imponerande!
Jag gillar dina byggen och har börjat lite smått med fartyg... Hobbyboss modell av den franska ubåten Surcouf i 1/350.

Ser fram emot din kryssare av Condottieri-klass (var tvungen att googla namnet, väldigt snyggt fartyg!).
NUJ
Inlägg: 14
Blev medlem: 08 jan 2013, 17:59
Namn: Nils-Uno Jonsson

Re: Regia Navale Saetta. Äntligen klar! Sid 18.

Inlägg av NUJ »

Imponerande bygge Uffe, otroligt snygga detaljer i den skalan.
/N-U
Ulf Lundberg
Inlägg: 2139
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:57

Re: Regia Navale Saetta. Äntligen klar! Sid 18.

Inlägg av Ulf Lundberg »

Tack Gabriel, Erik, NUJ och Per.
Stellan skrev:Duktigt, Ulf. Riktigt mästerligt utfört. Fin julklapp till dig själv. Förutom scratchandet undrar jag om inte denna är också den finaste och visuellast mest intressanta du åstadkommit.
Tack Stellan. Finaste vet jag inte, men visuellt intressantast kanske. Spintkammo, polkagrisrandigt fördäck, grön bottenfärg, gulröda livflottar och mycket spel med urblekta färger, gör att hon sticker ut. Hon ser döläcker ut när hon står bredvid mina andra italienska fartyg. Bilder kommer.

Uffe
Ulf Lundberg
Inlägg: 2139
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:57

Re: Regia Navale Saetta. Äntligen klar! Sid 18.

Inlägg av Ulf Lundberg »

Erik Liljegren skrev:Imponerande!
Jag gillar dina byggen och har börjat lite smått med fartyg... Hobbyboss modell av den franska ubåten Surcouf i 1/350.

Ser fram emot din kryssare av Condottieri-klass (var tvungen att googla namnet, väldigt snyggt fartyg!).
Tack Erik. Lycka till med Surcouf. Knäpp båt. Typisk för mellankrigstidens vilsenhet kring hur ubåtar borde se ut och användas.
Hur är byggsatsen? Är det månne Hellers gamla i 1:400 som de skalat upp?

Uffe
Pål Björkman
Inlägg: 243
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:48
Ort: Tyresö

Re: Regia Navale Saetta. Äntligen klar! Sid 18.

Inlägg av Pål Björkman »

Hej Uffe
Tack och bock för lektionerna i denna tråd. Att skåda färdigt resultat på skärmen, i jämförelse med minnesbilderna på näthinnan från besöket på plats. Gör att jag längtar än mer till 08 Open än mer och möjligheten att få skåda skönheten irl :P
Erik Liljegren
Inlägg: 137
Blev medlem: 27 jan 2012, 13:57

Re: Regia Navale Saetta. Äntligen klar! Sid 18.

Inlägg av Erik Liljegren »

Ulf Lundberg skrev: Tack Erik. Lycka till med Surcouf. Knäpp båt. Typisk för mellankrigstidens vilsenhet kring hur ubåtar borde se ut och användas.
Hur är byggsatsen? Är det månne Hellers gamla i 1:400 som de skalat upp?

Uffe
Tack. Det är en fin byggsats, bra mycket färre delar än de pansarmodeller jag är van vid. Jag har detaljerat den lite men jag misstänker att man kan göra mer. Passformen är riktigt bra och etsdelarna är inte alltför svåra att använda. Om det är Hellers gamla modell i grunden vet jag faktiskt inte.
Jag har gjort lite nätresearch på den och det är ju en lite udda fartygsmodell, ja. Av allt att döma sänktes den av misstag av amerikanskt flyg...
Lennart 12
Inlägg: 1914
Blev medlem: 19 dec 2013, 16:46
Namn: Lennart Alvhult

Re: Regia Navale Saetta. Äntligen klar! Sid 18.

Inlägg av Lennart 12 »

Fantastiskt genomfört modellbygge, och ett strålande resultat. Grattis //Lennart
Lerxzt
Inlägg: 1014
Blev medlem: 20 okt 2013, 15:57
Namn: Mikael Byström
Ort: Morgongåva

Re: Regia Navale Saetta. Äntligen klar! Sid 18.

Inlägg av Lerxzt »

Sållar mig till hyllningskören! Riktigt snyggt jobbat Uffe.. Den blev hur snygg som helst :)

Ta hand om dig nu där nere i Berlin och ha en riktigt God Jul och Gott Nytt!

Mvh Micke
IDF Armored Corps motto: "האדם שבטנק ינצח" - The man in the tank shall win!
Ulf Lundberg
Inlägg: 2139
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:57

Re: Regia Navale Saetta. Äntligen klar! Sid 18.

Inlägg av Ulf Lundberg »

Erik Liljegren skrev:
Ulf Lundberg skrev: Tack Erik. Lycka till med Surcouf. Knäpp båt. Typisk för mellankrigstidens vilsenhet kring hur ubåtar borde se ut och användas.
Hur är byggsatsen? Är det månne Hellers gamla i 1:400 som de skalat upp?

Uffe
Tack. Det är en fin byggsats, bra mycket färre delar än de pansarmodeller jag är van vid. Jag har detaljerat den lite men jag misstänker att man kan göra mer. Passformen är riktigt bra och etsdelarna är inte alltför svåra att använda. Om det är Hellers gamla modell i grunden vet jag faktiskt inte.
Jag har gjort lite nätresearch på den och det är ju en lite udda fartygsmodell, ja. Av allt att döma sänktes den av misstag av amerikanskt flyg...
Låter inte som det är Hellers gamla byggsats.
Man kan alltid detaljera en modell mer. Grejen är snarare att känna sina begränsningar och inte lägga ribban så högt att man aldrig blir klar.
Lycka till med bygget!
Uffe
Skriv svar