Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Jag gjorde ett litet diorama till min sons 25-årsdag utan vare sig flyg-eller militäranknytning.Det ska föreställa min fiskeintresserade son i båten (som är en av livbåtarna som medföljde Igras träbyggsats till Vasaskeppet-ännu EJ färdigbyggd). Evinrude-utombordaren är scratchbyggd. Det är jag själv som sitter i båten och dricker kaffe. På stranden står min fru med vår yngste son samt hunden som ligger och vilar (som för övrigt i den här varianten är ett konverterat Preiser-får !!!). Samtliga figurer är för övrigt diverse olika Preiser. Vattnet är ett plastark med vattenmönster (mj-tillbehör).
Men jag får också lite vibbar av ett annalkande väderomslag. Killen som står upp i båten verkar betrakta horisonten med skepsis och jag tycker mig skymta en viss pålandsvind på vattenytan. Snart kommer mörka moln att torna upp sig (men det är också svensk sommar) och inom kort kommer fiskarna att tvingas välja mellan regnställ eller att åka iväg till Ica och köpa laxfiléer till grillen istället. För grilla på verandan ska det förbanne mig bli, om så vädergudarna så släpper loss allt vad de har att komma med...
Du ser vad ett litet diorama kan göra med fantasin...
Tack för alla uppskattande och ROLIGA kommentarer. Helt riktigt - det SKA grillas på verandan vara sig det blir köpt eller fångad fisk - för det hör också till den Svenska sommaren. När jag började på dioramat hade jag från början bara tänkt en båt med en fiskare på en enkel vattenyta - men när man börjar knåpa sätter fantasin igång - HÄRLIGT med en sådan kreativ hobby !!!