Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Nu ska Henke dra sitt strå i stacken och bygga den hypade Tarangus Lansen med massor av skön ETs som kan tillbringas denna modell!!
Jag ska även göra ett Diorama till denna Lansen. Det blir så mycket bättre med ett Dio för en modell har jag märkt.
Senast redigerad av Henrik R den 07 maj 2012, 22:21, redigerad totalt 1 gånger.
Detta låter mycket trevligt, ser fram emot att få kika på byggets gång.
Får man komma med ett par kommentarer angående stolarna. Jag tycker att de är ganska basic trots att de är fint gjorda. De saknar allt på baksidan. På det etsade arket med instrumentpaneler mm finns också selar/säkerhetsbälten, men dessa är tänkta till den senaste uppmodifieringen av stolen, vilket också innebär att det ska finnas en fallskärm och en nödpacke i stolen. Bygger man en tidig 32:a ska det bara vara gröna säkerhetsbälten i stolen. Tidsgränsen mellan tidig och sen ligger i skiftet 1963-1964. Detta enligt skriften "Räddningsystem i SAAB flygplan" som är utgiven av SAAB.
Ja det är ett gissel det där!
Vet inte hur långt jag går med "äktheten" men men..
Det första intrycket jag har av denna modell är lågt. Har dock bara hunnit färdigställa cockpits och målat insidan av fuselaget. Men det är väl så med dessa modeller!
Jag håller med dig, ska man vara petig, så blir det mycket pill. Jag har hållit på med en tidig 32:a säkert i mer än en månads tid nu, och också använt mig av en massa godis av etsat.
Har hittat en spektakulär målning på detta forum. Det fanns en bild i tråden om färgen på fenan, där man kan dra slutsatsen att noskonen troligen är orange, bakom den ett rött band, grön kropp och troligen den blå fenan med vit topp. Är inte fenan blå, så är den blå under grön färg.
Kolla bilden så får du se.
//Peder
Blygsam uppdatering! Det jag åstakommit hittils är att jag hållt på med cockpitarna och urfräsning av luftbromsar! Det är otroligt tjockt gods i flygplanskroppen, tog evigheter att fräsa hålen för luftbromsarna
cockpitsen ser väl ok ut, av det man ser vill säga. jag är i det närmaste klar med dem. Siktet och så ska målas och fixas till. Jag valde att kära med bälten för en senare Lansen, Jag orkar inte vara helt akurativ på den fronten känner jag.
Har jobbat lite med luftintagen då dessa såg något trista ut i out of box tarangus-style. Med lite "pinnar" som distanser så såg dessa lite trevligare ut!
Jag var heller inte ensam att tycka det. Även Pilot plastsson gjorde tumme upp för sugrören!
Nu är det dags att sopa igen flygkroppen..men det återkommer jag med i morrn eller nåt..eller ja..senare under dagen idag.
Hin Håle i min låda vad kasst cockpitarna sitter i flygkroppen!!! har aldrig varit med om maken till passformsmiss! Att sopa igen kroppen var en pärs! men men, nu är den ihop iaf och det stundar för vingarna! shitt hoppas vingpartierna är något bättre att få till.hmm..