Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Ett för mig ovanligt val både vad gäller förebild och skala men den friheten är ju en av fördelarna med den här hobbyn. Jag har kikat runt lite på webben och tänker försöka få dit fördelare och tändkablar men osvuret är väl bäst. Färgsättningen under plåten försöker jag få till efter de bilder jag hitat men på utsidan får vi se vad det blir. Svart är ju alltid snyggt. Som framgår av prislappen har den legat till sig några år.
Jag håller helt med dig, Magnus! Franska linjer man gärna vänder sig om efter är väl en bra sammanfattning. Dessvärre verkar Mattmonstret ha glufast i sig min färdiga fördelare med tändkablar och allt – vad säger man? (Merde?!) Jag har letat men den står ingenstans att finna. Lyckligtvis tog jag ett kort på originalet så jag vet ungefär hur den skall se ut. Det blir att försöka skapa en ny från scratch. Jaja..det är vägen som är resan värd. Inte minst i en vagn i den här klassen!