J28 från F15

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
easy_company
Inlägg: 832
Blev medlem: 23 okt 2013, 21:59
Namn: Henrik Persson
Ort: Stockholm

Re: J28 från F15

Inlägg av easy_company »

Tack Joakim, jag fick samma problem med min airbrush som jag hade tidigare. Det blir kronstopp direkt även om jag späder ut färgen med vatten då jag kör med Vallejos airbrush färger. Stellan sa jag skulle köpa ny nål och munstycke vilket jag ska göra i morgon för dom delarna kan vara skadade, så då hoppas jag att kunna använda min airbrush igen.
/Henrik Persson
"If you going through hell, keep going!" -Winston Churchill.
Joakim Hultman
Inlägg: 1836
Blev medlem: 27 jan 2012, 10:27
Ort: Stockholm

Re: J28 från F15

Inlägg av Joakim Hultman »

På så vis. Jag fick aldrig riktigt till det med Vallejos färger, så jag kör Tamiya och Gunze istället.
Stellan
Inlägg: 5634
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: J28 från F15

Inlägg av Stellan »

easy_company skrev:Tack Joakim, jag fick samma problem med min airbrush som jag hade tidigare. Det blir kronstopp direkt även om jag späder ut färgen med vatten då jag kör med Vallejos airbrush färger. Stellan sa jag skulle köpa ny nål och munstycke vilket jag ska göra i morgon för dom delarna kan vara skadade, så då hoppas jag att kunna använda min airbrush igen.
/Henrik Persson
Jaa, asså, jag provade ju med min kompressor och min nål och tip och då var det inga som helst problem. Jag gjorde väl diagnosen att du möjligtvis hade blandat ihop fel tip och nål? Ett komplett nytt set kanske löser det problemet om du inte lyckas hitta rätt kombination SAMT att de är helt oskadade. Ibland är det bättre att åtgärda snabbt och komma vidare än att hålla på med tekniktjafs.
Stellan Schroeder Englund
easy_company
Inlägg: 832
Blev medlem: 23 okt 2013, 21:59
Namn: Henrik Persson
Ort: Stockholm

Re: J28 från F15

Inlägg av easy_company »

Joakim Hultman skrev:På så vis. Jag fick aldrig riktigt till det med Vallejos färger, så jag kör Tamiya och Gunze istället.
Jag måste säga att det blev betydligt bättre när jag testade Tamiyas färger då jag färgade min Whippet med Tamiya så jag håller med dig där.
/Henrik Persson
"If you going through hell, keep going!" -Winston Churchill.
easy_company
Inlägg: 832
Blev medlem: 23 okt 2013, 21:59
Namn: Henrik Persson
Ort: Stockholm

Re: J28 från F15

Inlägg av easy_company »

Stellan skrev:
easy_company skrev:Tack Joakim, jag fick samma problem med min airbrush som jag hade tidigare. Det blir kronstopp direkt även om jag späder ut färgen med vatten då jag kör med Vallejos airbrush färger. Stellan sa jag skulle köpa ny nål och munstycke vilket jag ska göra i morgon för dom delarna kan vara skadade, så då hoppas jag att kunna använda min airbrush igen.
/Henrik Persson
Jaa, asså, jag provade ju med min kompressor och min nål och tip och då var det inga som helst problem. Jag gjorde väl diagnosen att du möjligtvis hade blandat ihop fel tip och nål? Ett komplett nytt set kanske löser det problemet om du inte lyckas hitta rätt kombination SAMT att de är helt oskadade. Ibland är det bättre att åtgärda snabbt och komma vidare än att hålla på med tekniktjafs.
Håller med dig Stellan, man orkar ju inte hålla på att testa och dona hur länge som helst. Men jag hoppas det blir bättre i morgon då jag köper ett helt nytt set. Jag tror också att Tamiyas färger är bättre till min lilla kompressor som inte är den starkaste...
/Henrik Persson
"If you going through hell, keep going!" -Winston Churchill.
Urban Gardini
Inlägg: 1272
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:17
Namn: Urban Gardini
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Re: J28 från F15

Inlägg av Urban Gardini »

Tammy och Gunze är väldigt förlåtande genom sprutan.
Modellbyggare gör det med modeller.

What is the color when black is burned? - Neil Young
easy_company
Inlägg: 832
Blev medlem: 23 okt 2013, 21:59
Namn: Henrik Persson
Ort: Stockholm

Re: J28 från F15

Inlägg av easy_company »

Urban Gardini skrev:Tammy och Gunze är väldigt förlåtande genom sprutan.
Ja, det är tydligt det Urban.
/Henrik Persson
"If you going through hell, keep going!" -Winston Churchill.
MartinN
Inlägg: 649
Blev medlem: 14 mar 2012, 23:21
Namn: Martin Nordström
Ort: Säve

Re: J28 från F15

Inlägg av MartinN »

Det var det här jag tänkte på. Hans Percy gjorde mycket och god reklam för Hobbyn. Fortsätt gynna IPMS!

Bild

/M
Andre B.
Inlägg: 3358
Blev medlem: 28 feb 2012, 19:31
Namn: Andre
Ort: Någonstans på västkusten...

Re: J28 från F15

Inlägg av Andre B. »

easy_company skrev:
Andre B. skrev:Den där gillade jag skarpt! Vilka färger målade du med?
Vänligast / André
Tackar! Jag körde med Vallejos reflective green och en gammal hederlig Hombrol nr 87 på undersidan.
/Henrik Persson
Tycker med att det känns r'ätt med Humbrol 87 på undersidan.
Mvh, André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: J28 från F15

Inlägg av Henrik R »

Ja det där var ju gullit! Basplattan gör sitt för bygget också. Snyggt jobbat!
Skriv svar