Passionate Poncho II, farmarns "firma bil"

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Proosen
Inlägg: 434
Blev medlem: 26 jan 2012, 19:56
Namn: Niclas Proos
Ort: Falun

Passionate Poncho II, farmarns "firma bil"

Inlägg av Proosen »

Arnie "The Farmer" Beswick's Passionate Poncho II är på gång.En Pontiac Catalina från 1962 som han satte världsrekord med det året, 12.11 uppbackat av en 12.12. Konkurrenterna protesterade men det hjälpte föga för domarna hittade inget otillbörligt när de rev motorn och kollade upp bilen.

Har precis målat klart inredningen och fått på klarlack på karossen. Allt ska nu få torka innan det blir mera jobb på denna.
Lite nervöst med tre-tonsinredningen med allt maskande och sedan få bort allt och se att det faktiskt gått bra. Fick bättra lite på ett par ställen men det var allt. Ska klarlackas även i inredningen då det är vinylklädsel original och inte tokmatt som det är nu.

Bild

En test innan klarlacken åkte på, nu finns det lite att polera på innan dekalerna åker på. Tuff bil det här!
Bild

Han körde den här senare i karriären, "The Super Judge". Även det en Pontiac, fast denna gång med GTO-kaross i Funny Car-klassen.
Bild

/Niclas
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Passionate Poncho II, farmarns "firma bil"

Inlägg av Stellan »

Men vaffan, Niclas...den där Pontiacen plockade jag ju med i källaren igår. Samma inredning och karosslack tror jag. Gjorde en grym utrensning men tror att jag sparade den till slut. Den åker upp och ned hela tiden pga kromlisterna. Kul att se lite färgglatt på forumet.
Stellan Schroeder Englund
Proosen
Inlägg: 434
Blev medlem: 26 jan 2012, 19:56
Namn: Niclas Proos
Ort: Falun

Re: Passionate Poncho II, farmarns "firma bil"

Inlägg av Proosen »

Om du kroknar vet jag var den kan få ett hem, har en kustomvariant sen tidigare, säg bara till så gör vi en transaktion.

/Niclas
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Passionate Poncho II, farmarns "firma bil"

Inlägg av Stellan »

Proosen skrev:Om du kroknar vet jag var den kan få ett hem, har en kustomvariant sen tidigare, säg bara till så gör vi en transaktion.

/Niclas
Kommer du till Open? Kan ta med den då så får du titta på den.
Stellan Schroeder Englund
TuveB
Inlägg: 248
Blev medlem: 26 jan 2012, 19:29

Re: Passionate Poncho II, farmarns "firma bil"

Inlägg av TuveB »

Trodde jag skulle få se något i stil med The Farm Truck......
Men det här var minst lika fräckt.
Proosen
Inlägg: 434
Blev medlem: 26 jan 2012, 19:56
Namn: Niclas Proos
Ort: Falun

Re: Passionate Poncho II, farmarns "firma bil"

Inlägg av Proosen »

Stellan skrev:
Proosen skrev:Om du kroknar vet jag var den kan få ett hem, har en kustomvariant sen tidigare, säg bara till så gör vi en transaktion.

/Niclas
Kommer du till Open? Kan ta med den då så får du titta på den.
Öppet är inplanerat, hotellhelg med familjen och pappalördag med modeller för hela slanten på lördag.

/Niclas
Proosen
Inlägg: 434
Blev medlem: 26 jan 2012, 19:56
Namn: Niclas Proos
Ort: Falun

Re: Passionate Poncho II, farmarns "firma bil"

Inlägg av Proosen »

TuveB skrev:Trodde jag skulle få se något i stil med The Farm Truck......
Men det här var minst lika fräckt.
The Farm Truck är också frän, fast då får man kitbasha en egen.
Snacka om att skenet bedrar, när de stampar till på gåfortpedalen är det inte mycket som hänger med.

Gillar de här gamla kämparna och deras åkdon, Mr. Beswicks karriär är en riktigt trevlig historia.


/Niclas
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Passionate Poncho II, farmarns "firma bil"

Inlägg av Stellan »

Proosen skrev:
Stellan skrev:
Proosen skrev:Om du kroknar vet jag var den kan få ett hem, har en kustomvariant sen tidigare, säg bara till så gör vi en transaktion.

/Niclas
Kommer du till Open? Kan ta med den då så får du titta på den.
Öppet är inplanerat, hotellhelg med familjen och pappalördag med modeller för hela slanten på lördag.

/Niclas
Utmärkt val av familjen. Du hittar mig i handlarhallen.
Stellan Schroeder Englund
Proosen
Inlägg: 434
Blev medlem: 26 jan 2012, 19:56
Namn: Niclas Proos
Ort: Falun

Re: Passionate Poncho II, farmarns "firma bil"

Inlägg av Proosen »

Det halkade på lite dekaler också, kan nog bli färdig till CCM (hoppas jag!).

Bild

/Niclas
Ulf Lundberg
Inlägg: 2139
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:57

Re: Passionate Poncho II, farmarns "firma bil"

Inlägg av Ulf Lundberg »

Lack och dekaler ser sitter som en smäck.
Wrooom!
Uffe
Skriv svar