F9F-8P Cougar 1/48 klar men fortsätter...

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: F9F-8P Cougar 1/48

Inlägg av Henrik R »

Tack alla! ja sådan här små modeller går ju ganska fort att tapetsera. :-)

Nåväl. Den är klar!

I början tyckte jag Kitty Hawk trots sitt rykte var ganska bra..Från en massa fel i ritningen så blev det till slut en modell av den. Jag fotar den riktigt vid ett annat tillfälle. Jag märkte att dom missat att ta med en del väldigt viktiga detaljer. En sak är ju insidan av huven med värmeutblåset för huv-uppvärmningen och själva delen som skjuts med huven. Märkligt!, Jag fick helt enkelt bygga en bakdel. Denna byggdes med plasticard och lödtenn.
Bild


Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Björn Fransson
Inlägg: 3579
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: F9F-8P Cougar 1/48 klar!

Inlägg av Björn Fransson »

Har lyckats missa denna... Tänkte väl att du inte skulle kunna sitta still i båten så länge. :-) Stiligt i vanlig ordning, härligt målningsjobb förstås. Kul val av förebild!
Joakim Hultman
Inlägg: 1836
Blev medlem: 27 jan 2012, 10:27
Ort: Stockholm

Re: F9F-8P Cougar 1/48 klar!

Inlägg av Joakim Hultman »

Förebilden är ju så knasigt fulsnygg. Men du har lyckats väl med modellen. Mycket bra!
Lennart 12
Inlägg: 1915
Blev medlem: 19 dec 2013, 16:46
Namn: Lennart Alvhult

Re: F9F-8P Cougar 1/48 klar!

Inlägg av Lennart 12 »

Snyggt i vanlig ordning Henrik ! Märkliga proportioner på det flygplanet //Lennart
Micke A
Inlägg: 467
Blev medlem: 26 jan 2012, 14:08

Re: F9F-8P Cougar 1/48 klar!

Inlägg av Micke A »

Märkligt flygetyg det där .... :) Men rackarns snyggt gjort!

Micke A
Janne.S
Inlägg: 2418
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:13

Re: F9F-8P Cougar 1/48 klar!

Inlägg av Janne.S »

Det bidee jubriktigt snyggt! Långnäst liten sak :P
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
Urban Gardini
Inlägg: 1285
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:17
Namn: Urban Gardini
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Re: F9F-8P Cougar 1/48 klar!

Inlägg av Urban Gardini »

Snyggt men det ser konstigt ut när man ser genom kameraöppningarna. Några lager smoke på glaset kanske fixar till den biten.
Modellbyggare gör det med modeller.

What is the color when black is burned? - Neil Young
Ulf Lundberg
Inlägg: 2139
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:57

Re: F9F-8P Cougar 1/48 klar!

Inlägg av Ulf Lundberg »

Färgglad men utan att se ut som godispapper.
Snyggt jobb!
Antar att jag får nöjet att se den på 08-OPEN.
Uffe
Stellan
Inlägg: 5636
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: F9F-8P Cougar 1/48 klar!

Inlägg av Stellan »

Rejält snyggt jobb på den där. Gillar den nedtonade nedsmutsningen. Man kan slänga på en fotonos på vilket flygetyg som helst och den blir så mycket ballare. Kanske inte vackrare men definitivt ballare.
Stellan Schroeder Englund
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: F9F-8P Cougar 1/48 klar!

Inlägg av Henrik R »

Tack så mycket alla!

Ja Urban det kanske man skulle göra, funderade själv på samma sak innan den blev klar, men det är extremt mycket ljust som lyser på bilden.
Den kommer inte på Open då den inte han bli klar att anmäla. Det här bygget gjordes som ett substitut att inte påbörja en 32:a innan Open. Ett "avslappnat" icke seriöst bygge. :-) Fast det är klart, man kanske kan ta med den ändå utan tävlan?
Precis Stellan, med fotonos blir det lite mer intressant och ballare. Titta så S35:an och S37:an blir med fotonos. Ser ut som rejäla överbett.
Skriv svar