Boom Haul - pic update!!

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Urban Gardini
Inlägg: 1285
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:17
Namn: Urban Gardini
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Re: Boom Haul - Pic heavy!!!

Inlägg av Urban Gardini »

Läckert i vanlig ordning. Jag håller med om att det är lite naket på flaket så lite till skulle inte skada. Men ditt detaljarbete med nötning, fett, rost, olja, skit och hydraulolja är det toppklass på! Hatten av!!!
Modellbyggare gör det med modeller.

What is the color when black is burned? - Neil Young
Björn G
Inlägg: 356
Blev medlem: 26 jan 2012, 19:44

Re: Boom Haul - Pic heavy!!!

Inlägg av Björn G »

Grymt bygge! Fantastisk känsla för material och vädring! Mycket att lära för oss alla!

Personligen gillar jag det lite ödsliga flaket! Blir det för belamrat försvinner lite av effekten.
Öken-Erik
Inlägg: 1343
Blev medlem: 26 jan 2012, 11:42

Re: Boom Haul - Pic heavy!!!

Inlägg av Öken-Erik »

Snyggt Charles, som vanligt.


Öken-Erik

CU@C4
Håkan F
Inlägg: 367
Blev medlem: 26 jan 2012, 07:47
Namn: Håkan Frid
Ort: Mjölby

Re: Boom Haul - Pic heavy!!!

Inlägg av Håkan F »

Jag tycker inte flaket är för tomt. det ligger inte saker på flak i onödan, då ramlar de bara av. Skulle i så fall vara en låda med okänt innehåll eller möjligen travar med pall för att staga upp denna last.
Jag är som alla andra djupt imponerad och förförd.
Får gräva så djupt för att hitta förbättringspotential att det känns löjligt, nästan kränkande.
Nackdelen med så bra detaljbilder är ju att man ser detaljerna och hydraulslangar har nästan alltid en mutter längst ut på kopplingarna. Det finns sådana med rörända också men de är ovanliga. Jag kan ana att detta inte egentligen syns i verkligheten, bara på dina fantastiska bilder.

Nu blev jag inspirerad att bygga grävmaskin....attans...
GeekJoan
Inlägg: 192
Blev medlem: 27 dec 2015, 00:05
Namn: Joan
Ort: Solna
Kontakt:

Re: Boom Haul - Pic heavy!!!

Inlägg av GeekJoan »

Snyggt som alltid!
tiking
Inlägg: 840
Blev medlem: 18 mar 2012, 22:58
Ort: Falun
Kontakt:

Re: Boom Haul - Pic heavy!!!

Inlägg av tiking »

Håkan F skrev:Jag tycker inte flaket är för tomt. det ligger inte saker på flak i onödan, då ramlar de bara av. Skulle i så fall vara en låda med okänt innehåll eller möjligen travar med pall för att staga upp denna last.
Jag är som alla andra djupt imponerad och förförd.
Får gräva så djupt för att hitta förbättringspotential att det känns löjligt, nästan kränkande.
Nackdelen med så bra detaljbilder är ju att man ser detaljerna och hydraulslangar har nästan alltid en mutter längst ut på kopplingarna. Det finns sådana med rörända också men de är ovanliga. Jag kan ana att detta inte egentligen syns i verkligheten, bara på dina fantastiska bilder.

Nu blev jag inspirerad att bygga grävmaskin....attans...
Hihi.. tack o tack Håkan. Jag ska bygga en ställning under bommen så det blir mer stadigt. Tack för feedback.
Charles King
_________________________________
My Website:
http://one-step-further.webs.com/
tiking
Inlägg: 840
Blev medlem: 18 mar 2012, 22:58
Ort: Falun
Kontakt:

Re: Boom Haul - Pic heavy!!!

Inlägg av tiking »

GeekJoan skrev:Snyggt som alltid!
Man tackar.
Charles King
_________________________________
My Website:
http://one-step-further.webs.com/
tiking
Inlägg: 840
Blev medlem: 18 mar 2012, 22:58
Ort: Falun
Kontakt:

Re: Boom Haul - Pic heavy!!!

Inlägg av tiking »

Björn G skrev:Grymt bygge! Fantastisk känsla för material och vädring! Mycket att lära för oss alla!

Personligen gillar jag det lite ödsliga flaket! Blir det för belamrat försvinner lite av effekten.
Tack Björn för din osikt.
Charles King
_________________________________
My Website:
http://one-step-further.webs.com/
Joakim Hultman
Inlägg: 1836
Blev medlem: 27 jan 2012, 10:27
Ort: Stockholm

Re: Boom Haul - Pic heavy!!!

Inlägg av Joakim Hultman »

Så himla snyggt. Tycker att grävarmen gör sig riktigt bra som last.
Björn G
Inlägg: 356
Blev medlem: 26 jan 2012, 19:44

Re: Boom Haul - Pic heavy!!!

Inlägg av Björn G »

Off Topic:

Jag letar för tillfället referensbilder till mitt nyss påbörjade Tunnan-bygge.

Hittade denna, som eventuellt (förhoppningsvis!) kan vara inspiration till ett av dina framtida byggen! :)

Bild
Skriv svar