Byggbeskrivningen är lite orginell. Man ska alltså montera noshjulet innan man sätter ihop kroppen. Samt montera huvudställ och last på vingarna på innan de monteras på kroppen. Tror nog att jag väljer en annan metod.

Man ska i alla fall börja med cockpit även här. Så så långt följer jag beskrivningen. Ryssturkosen är helt underbar att jobba med!

Cockpit är kanske lite förenklad, men det duger alldeles utmärkt om man som jag tänker låta huven vara stängd. Huvudställen har helt okej detaljeringsnivå rakt ur lådan även de:

Lite extra kablage piggar ändå upp under vingarna:

En lite irriterande detalj på Trumpeter och Hobbyboss är inloppstappar som går in på delen, där man behöver skära rent ganska ordentligt.

Å andra sidan kanske det motverkar sjunkmärken - något som den här modellen är helt befriad från. Gjutning och ytdetaljering är fantastiskt fin, precis lagom djupa panellinjer och lagom mycket nitar. På minuskontot finns den mjuka plast som kineserna lagt sig till med på sistone, som visserligen är snäll då det är svårt att bryta av detaljer, men som inte är särskilt trevlig att slipa.
En hyfsad motordel följer med, dock med en helt meningslös detalj, turbinen som är riktad FRAMÅT - där defintivt ingenting syns.

Sedan är det dags att montera ihop det hela. Passformen verkar okej, dock med undantag av luckan till avioniken framför cockpit. Den passar inte alls särskilt bra, en hel del trimning och ifyllning av skarvar behövs (därav de små "vingarna" av PC, de ska strax skäras rent). Alternativet hade förstås varit att hålla den öppen, men dels förstör det maskinens sköna linjer, dels hade det krävt mer detaljering då delen för inredningen under luckan (liksom luckans insida) är lite spartansk och dels är hela inredningen fel, den är till en MF och inte till en UM. Så det här kändes ändå enklast.