Blitz 1:24

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Håkan F
Inlägg: 367
Blev medlem: 26 jan 2012, 07:47
Namn: Håkan Frid
Ort: Mjölby

Re: Blitz 1:24

Inlägg av Håkan F »

Nu var visst sommaren slut och jag hamnade vid byggbordet, förstår egentligen inte hur det gick till...
När det var dags att gå därifrån såg Blitzen ut så här.

Bild
Håkan F
Inlägg: 367
Blev medlem: 26 jan 2012, 07:47
Namn: Håkan Frid
Ort: Mjölby

Re: Blitz 1:24

Inlägg av Håkan F »

I kväll satte jag en bränsleledning på motorn.
Tillverkade även några småbitar som ska föreställa säkringsdosor och sättas på brandväggen ihop med div. kablar.
Bild
Håkan F
Inlägg: 367
Blev medlem: 26 jan 2012, 07:47
Namn: Håkan Frid
Ort: Mjölby

Re: Blitz 1:24

Inlägg av Håkan F »

Idag hade jag laddat mig för att lägga tyskt gulkammo på Blitzen och Zündapen.
Blev inte som tänkt riktigt då jag inte fick till de där tunna linjerna jag ville ha.
Misstänker att färgen blivit lite för tjock med tiden (Vallejo Model Air) så jag har nu beställt thinner till denna.
Blev antingen för mycket färg eller ingen alls...

Hursomhelst så är det väl så att dessa kammon målades på frihand, så egentligen vilken form som helst är "rätt".
Tror därför inte jag behöver strippa bort färgen och börja om helt utan bara förbättra, men jag blev lite trött...

Här är min inspiration: https://www.youtube.com/watch?v=kniGTITKKfU

Och här är mitt resultat för dagen:
Bild
Stellan
Inlägg: 5634
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Blitz 1:24

Inlägg av Stellan »

Det där blir finemang. Blir nästan sugen på en Blitz till den övriga obyggda samlingen... När tillkom MC:n till byggnationen?
Stellan Schroeder Englund
Håkan F
Inlägg: 367
Blev medlem: 26 jan 2012, 07:47
Namn: Håkan Frid
Ort: Mjölby

Re: Blitz 1:24

Inlägg av Håkan F »

I tanken har den varit med hela tiden, byggmässigt skramlade det till under förra månaden ungefär.
Mats Averkvist
Inlägg: 990
Blev medlem: 26 jan 2012, 19:24
Ort: Strömsnäsbruk
Kontakt:

Re: Blitz 1:24

Inlägg av Mats Averkvist »

Grön inredning? Är det korrekt?
Håkan F
Inlägg: 367
Blev medlem: 26 jan 2012, 07:47
Namn: Håkan Frid
Ort: Mjölby

Re: Blitz 1:24

Inlägg av Håkan F »

Nja, den kanske ser lite grön ut på den tidiga bilden (dålig täckning och konstig belysning) men den är gulbrun vilket jag antar är korrekt.
Håkan F
Inlägg: 367
Blev medlem: 26 jan 2012, 07:47
Namn: Håkan Frid
Ort: Mjölby

Re: Blitz 1:24

Inlägg av Håkan F »

ÅNGEST!!!
Får inte alls till det, ser mer ut som misslyckad graffitti. Därav inga bilder. :-(

Målbilder finns och jag har inte gett upp, med rackarns vad segt det känns just nu.

Målbild 1:
Bild

Målbild 2:
Bild
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3641
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Blitz 1:24

Inlägg av magnusf »

Hoppas du pallar! Även om den inte stämmer med din målbild så tycker jag den är för fin för att ge upp på!

Hälsningar

Magnus
Stellan
Inlägg: 5634
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Blitz 1:24

Inlägg av Stellan »

Tips: rita upp Blitz-profiler så nära du kan de riktiga dimensionerna på några papperark. Skissa sedan upp med en blyertspenna på pappret för att få kläm på ungefär hur du vill at det ska se ut. Övningsmåla med färgerna så att du rätt stuk på camouflaget och får in rätt rörelse i handleden. Sedan är det bara att göra allt fast på modellen. Opp å hoppa, detta kommer gå som en dans.

När du ändå håller på: är du nöjd med nyanserna? Kan ju vara foton och skärminställningar men jag skulle vilja att basfärgen drog lite grågulare och den gröna inte fullt så ärtgrön. Kanske den bruna mer mot choklad för att öka kontrasten totalt sett. Bara min åsikt dock.
Stellan Schroeder Englund
Skriv svar