En bra start på året!

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Micke A
Inlägg: 467
Blev medlem: 26 jan 2012, 14:08

Re: En bra start på året!

Inlägg av Micke A »

Andre B. skrev:Tittade inte israelerna på whippeten innan de valde att tillverka sin egen stridsvagn?
Merkava eller vad den nu heter... ...motorn fram och tornet samt dörr bak...
Verkligen snygg!

Vänligast / André
Ja, så måste det vara :D

Tack!

Micke A
SvenYoung
Inlägg: 2910
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:03
Namn: Sven Young

Re: En bra start på året!

Inlägg av SvenYoung »

Som jag nämnde i den andra tråden, Micke, helt underbar Whippet. Din målning och vädring är verkligen superbra och figurerna är mumma!

Gillar även VAB:en (även förebilden gillar jag skarpt), men den stackars lilla modellen överskuggas lite av Whippeten.
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
Micke A
Inlägg: 467
Blev medlem: 26 jan 2012, 14:08

Re: En bra start på året!

Inlägg av Micke A »

Tack Sven!

Jag har även en VAB i 1/35 liggande som kanske kommer fram nån gång i framtiden.....

Micke A
SvenYoung
Inlägg: 2910
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:03
Namn: Sven Young

Re: En bra start på året!

Inlägg av SvenYoung »

Det låter jättetrevligt, Micke. Har själv Hellers gamla VAB 4x4 i 1/35 som jag har varit sugen på att bygga, men det snackas en del på diverse forum om att det kanske kommer en nyare modell på denna så småningom, så jag håller mig så länge. Annars har jag alla Blast Models uppdateringar som kan få även Hellers till en hyfsad modell med lite kärlek :-)
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
Micke A
Inlägg: 467
Blev medlem: 26 jan 2012, 14:08

Re: En bra start på året!

Inlägg av Micke A »

SvenYoung skrev:Det låter jättetrevligt, Micke. Har själv Hellers gamla VAB 4x4 i 1/35 som jag har varit sugen på att bygga, men det snackas en del på diverse forum om att det kanske kommer en nyare modell på denna så småningom, så jag håller mig så länge. Annars har jag alla Blast Models uppdateringar som kan få även Hellers till en hyfsad modell med lite kärlek :-)
Nej, inget sånt snack... :D Nu vill jag se alla Blastgrejor som jag tror jag sett vandra iväg åt ditt håll :shock:

Micke A
SvenYoung
Inlägg: 2910
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:03
Namn: Sven Young

Re: En bra start på året!

Inlägg av SvenYoung »

Haha, helt rätt Micke! Ingen sport med nya, krispiga byggsatser. :-)

Japp, många Blast set har kommit hit via dig, dags att använda dem, de är ju superfina :-)
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
Mahatma G
Inlägg: 591
Blev medlem: 30 aug 2012, 17:49
Ort: Linköping

Re: En bra start på året!

Inlägg av Mahatma G »

@Sven: Om inte annat så gör du oss andra tjänsten att få en ny fin VAB att bygga genom att sätta igång med Heller + Blast. ;)

@Micke: En av de snyggaste Whippet jag sett och i mitt tycke ett av de bästa byggena från dig genom åren.
/G
Micke A
Inlägg: 467
Blev medlem: 26 jan 2012, 14:08

Re: En bra start på året!

Inlägg av Micke A »

Jag tackar och bugar Göran!
Håller med dig om att Sven måste börja bygga en VAB så vi andra får en ny :D

Micke A
SvenYoung
Inlägg: 2910
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:03
Namn: Sven Young

Re: En bra start på året!

Inlägg av SvenYoung »

Mahatma G skrev:@Sven: Om inte annat så gör du oss andra tjänsten att få en ny fin VAB att bygga genom att sätta igång med Heller + Blast. ;)
Micke A skrev: Håller med dig om att Sven måste börja bygga en VAB så vi andra får en ny :D

Micke A
Haha, vi får se. Men ni har rätt, så fort någon bygger färdigt Hellers gamla häck kommer det garanterat en ny :-)
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
Skriv svar