BAe Hawk T1a 1/32 Klar!!

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Ulf Lundberg
Inlägg: 2139
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:57

Re: BAe Hawk T1a 1/32

Inlägg av Ulf Lundberg »

Mycket övertygande cockpit.
Resten av målningsjobbet ser också bra ut så här långt.
Ser fram emot slutresultatet.
Uffe
Björn Fransson
Inlägg: 3579
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: BAe Hawk T1a 1/32

Inlägg av Björn Fransson »

Tänkte väl att det varit tyst från dig länge nu. ...med dina mått mätt. ;)

Som alltid härligt genomfört och bra urval av förebild. Antar att du får ha med släpkärra till Open? ;)
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: BAe Hawk T1a 1/32

Inlägg av Henrik R »

Ja då blev den färdig!!! Det var ett bygge jag trodde skulle gå fort att få ihop, Men det var en del som satte käppar i hjulet under byggets gång. Den krävde en del spackling runt luftintagen och kring vingrötterna och längst kroppen. I satsen följde det även med dekaler som ska föreställa MDC tråden som sitter i huven. Alltså hur tänkte dom här? Det funkar INTE i den här skalan. Ideérna var många, men jag kom fram till att göra dem själv i koppartråd som jag lödde ihop. Vilken blev bättre än dekaler. På bilderna så ser den ut att vara tjock som ett vattenrör till badrummet, men ögat lurar er.
Bild

Bild

Nåväl nåväl! Jag låter härmed bilderna tala för resten! Det här blir den sista modellen jag gör innan Open 2016. JAg känner att logistiken för alla 8 modellerna behöver min uppmärksamhet. Ska försöka packa ned den på ett bra sätt inför resan till Skytteholm! Det går också bra att se detta på IPMS hemsida. http://www.ipmsstockholm.se/home/bae-hawk-t1a-raf-132/

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: BAe Hawk T1a 1/32 Klar!!

Inlägg av Stellan »

Svårt att inte gilla den där, fasligt fint jobbat. Finurligt arbete med koppartråden men hur fäste du den i glaset? Tycker du fått till skuggning och nedsmutsning otroligt fint. Applåder.
Stellan Schroeder Englund
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: BAe Hawk T1a 1/32 Klar!!

Inlägg av Henrik R »

Tack Stellan! ja det glömde jag ju förstås att nämna hur jag fäste tråden. Det gjorde jag med Cyano lim i kanterna och väldig små droppar vitlim vid själva huvglaset. Är man försiktig så man inte får spill eller rör på tråden så blir det väldans bra.!
Björn Fransson
Inlägg: 3579
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: BAe Hawk T1a 1/32 Klar!!

Inlägg av Björn Fransson »

Herreminje, vad snyggt! Underbar lösning med koppartråden, inte många som skulle fixa det där så snyggt! Målningen är verkligen briljant, perfekt avvägt vädring. Skydden för luftintagen ser också otroligt övertygande ut, hur gjorde du dem?

Och det är ju en hel månad kvar till Open. Kom igen, Henrik, du hinner en till! :)
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: BAe Hawk T1a 1/32 Klar!!

Inlägg av Henrik R »

Jag kanske hinner med nåt 1/48:a bygge kanske,Jag får se hur rastlös jag blir :-)
FOD:en är faktiskt resin från CMK Mycket välgjorda och snygga.
Björn G
Inlägg: 356
Blev medlem: 26 jan 2012, 19:44

Re: BAe Hawk T1a 1/32 Klar!!

Inlägg av Björn G »

Grymt läcker!

Och jag som tyckte det var svårt med lite ets i huven! :shock:
Lennart 12
Inlägg: 1914
Blev medlem: 19 dec 2013, 16:46
Namn: Lennart Alvhult

Re: BAe Hawk T1a 1/32 Klar!!

Inlägg av Lennart 12 »

Hatten av" för ett nytt fantastiskt snyggt bygge Henrik //Lennart
Ulf Lundberg
Inlägg: 2139
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:57

Re: BAe Hawk T1a 1/32 Klar!!

Inlägg av Ulf Lundberg »

Snyggt byggt och målat!
Hatten av för jobbet med koppartråden. Jag kommer att ockulärbesiktiga den på OPEN.
Ser fram emot att se din årsproduktion då.
Uffe
Skriv svar