Tarangus JA 37 Viggen DI [Klar sid.9]

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Vargaas
Inlägg: 48
Blev medlem: 18 feb 2016, 20:08
Namn: Johan Olsson

Tarangus JA 37 Viggen DI [Klar sid.9]

Inlägg av Vargaas »

Hej,

Vill börja med att presentera mig en rad, då det är mitt första inlägg här på forumet.
Johan heter jag och har återfunnit hobbyn igen, ett uppehåll som varade från barnsben när man mest kladdade med lim.
Jag kommer ifrån modellbygge.ifokus, men tycker inte om hur det forumet fungerar rent tekniskt så provar här istället.

Jag är en Nybörjare/Ombörjare med två något seriösa byggen bakom mig. (Bygge 1 : Academy CV9040 och Bygge 2: Revell F-15 Strike Eagle)

______________________________________________________________

Nu är nästa bygge planerat, vilket blir en Tarangus JA37 Viggen DI (37449 - Den sista som byggdes?)

Jag brukar ta en väldigt lång tid på mig att bygga då jag oftast bygger när tiden finns såattsäga. Bli inte förvånade med att jag skyndar långsamt.

Jag har ett litet FunBuild 1/144 som målningen ska bli klar på sedan hoppar jag på Viggenbygget.

Jag har några frågor om Viggen och Tarangusmodellen.
Ni som byggt Viggen och Tarangus:
Vad bör man tänka på? Erfaranheter?
Vad ska man lägga till/Ta bort för att få DI versionen?

Alla tips mottages med glädje som den nybörjare jag är :)

Första bilden på bygget startar på köksbordet där allt är upplagt.
Bild
Senast redigerad av Vargaas den 05 jul 2016, 13:34, redigerad totalt 1 gånger.
jfall
Inlägg: 677
Blev medlem: 07 feb 2012, 00:00
Namn: Jakob Fall
Ort: Sollentuna, Stockholm

Re: Tarangus JA 37 Viggen DI

Inlägg av jfall »