Historia kring detta bygge. Det är Special Hobbys AJ 37 Viggen som med en hel del extra blivit en SF 37 med extra allt. En stor del av Meastro models produkter till Viggen finns på denna modell, spaningsnos, etsplåt i cockpit, milla, balkar, spaningskapslar, motmedelskapslar, etsplåt i utblåset osv. Målningen är gjord med Maestros målningsmasker, pilligt men funkar. Färg från JPS som inte finns längre men jag är nöjd med nyanserna. Dekaler från RBD som är väldigt bra. Enda problemet är att jag fick montera två dekaler på varandra på fenan då det lyste igenom.
Eftersom jag bor i Norrköping så blev det så klart en Bråvallamaskin. När man tittar på bilderna på dessa så är dom inte vansinnigt skitiga så jag har inte vädrat denna lika mycket som den JA 37DI från F 4 som jag tidigare byggt.
Det var tänkt som ett snabb bygge och faktiskt blev det så med mina mått mätt. Jag påbörjade bygget den 18 november 2015. Viggen är en förbaskat läcker kärra och jag har en till liggandes som kommer bli byggd rätt snart.
Bilder så klart. Det blir Ipad bilder just nu. Jag hittar inte min blåa bakgrunds rulle som jag brukar ha när jag tar bilder av färdiga objekt så då är det inte lönt att plocka fram kamera och stativ heller. Ni får stå ut med brötet på byggbänken som bakgrund. Jag har inge photoshop heller så jag kan inte redigera bort bakgrunden heller.
Nicklas