Mer kommer sedan
Jakob
Tack, det har varit lite dåligt med aktivitet de senaste året, framförallt när det gäller aktiviteten på forumet. Men det känns trevligt att vara tillbakaStellan skrev:Huvva, vilken mässingsjulgran. Välkommen tillbaka, har inte sett dig på ett bra tag.
Det ser ju toppenkul ut. Men är Voyagers era-block så mycket bättre än Trumpeters med tanke på tidsåtgången? Jag har varit lite sugen på att köpa ett set men backat då jag insett arbetsinsatsen.jfall skrev:Tack, det har varit lite dåligt med aktivitet de senaste året, framförallt när det gäller aktiviteten på forumet. Men det känns trevligt att vara tillbakaStellan skrev:Huvva, vilken mässingsjulgran. Välkommen tillbaka, har inte sett dig på ett bra tag.![]()
jo det finns en del ets på nu men voyager tycker man ska använda etsade era-block också. Närmare bestämt 130st som ska vikas 8 gånger och består av 5 bitar. Ända byggena där folk använder de blocken lär ju vara de som ligger på deras hemsida. Jag måste erkänna att jag i ett svagt ögonblick fixade i ordning 5st men sen kom jag på bättre tankar. Där har du en riktig etsgran:
![]()
Jakob
jfall skrev:
Nej det är fruktansvärt mycket jobb med ERA blocken, skulle det vara några stycken vore det en sak med det finns så fruktansvärt många som ska hängas på, även om det inte är mycket jämfört med vissa andra ryska pansarvagnar som har hundratals. Jag tycker att trumpeters block ser bra ut med undantag för att de inte är delade vilket de riktiga är. Det som är bra är att plasten emellan blocken är solid hela vägen till undersidan av blocket, det går alltså lätt att såga bort med en såg och då ser de riktigt bra ut tycker jag. La upp en bild på Voyagers ERA instruktionerna också
![]()
Jo en del pil är det allt, men det blir bra så jag är nöjdStellan skrev:Tusan vilket pill över allt. Pickadollen med vindskyddet ser ut som ett slit bara det med spakar och rattar. Ska akterdäcket vara så där tomt eller ska det på mer bös? En attackhelikopter kanske kan vila där mellan uppdragen? Vad blir det för målningsschema?