En Revell F-14A skala 1/144

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: En Revell F-14A skala 1/144

Inlägg av Stellan »

Kollat in denna Tomcat några gånger nu och det som slår mig är att detaljeringen är hög. Inga jättediken till panellinjer och inget missat utan alla de mönster som brukar finnas på "vinghandsken" ser fina ut. Landningsstället ser fint ut också, läckra fälgar tom i 144!
Stellan Schroeder Englund
Björn Fransson
Inlägg: 3579
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: En Revell F-14A skala 1/144

Inlägg av Björn Fransson »

Sällar mig till hyllningskören. Både till byggaren och modellen. Ser otroligt fin ut i detaljerna, vilket ju är tack vara båda.
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3653
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: En Revell F-14A skala 1/144

Inlägg av magnusf »

Alltså, 1/144 känns väldigt trendigt just nu :-) !

Snyggt bygge!

Hälsningar

Magnus
Stefan Eriksson
Inlägg: 58
Blev medlem: 09 feb 2012, 21:13
Ort: Halland

Re: En Revell F-14A skala 1/144

Inlägg av Stefan Eriksson »

Tack alla igen, kul med uppmuntran!

Rickard: Huven är inte en vakkum huv, utan den som kom med byggsatsen. Dock var den repig så jag polerade upp den en smula, och då blev
den mycket bättre.

Ja Revells F-14 är en jättefin byggsats, går att förbättra ytterligare på vissa detaljer, men detta var som sagt ett snabb bygge, så det fick vara nån hejd påt. Lite uppvärmning inför kommande projekt.

Jag fick över beväpning från Revells senast utgivna Eurofighter i 1/144 som jag byggt, och Sidewindern kommer därifrån. I den byggsatsen finns Meteor, AMRAAM, IRIS-T och Sidewinder med, och de är alla jättefina för att vara i 144 skala, tycker jag. Rekommenderas.

/Stefan
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3653
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: En Revell F-14A skala 1/144

Inlägg av magnusf »

Stefan! Skulle man kunna få se Eurofightern? Jag såg ett Xtradecal-ark med en massa kul maskiner och blev lite sugen, vore kul att kolla in någon som ligger före i spåret :-) !

Hälsningar

Magnus
Stefan Eriksson
Inlägg: 58
Blev medlem: 09 feb 2012, 21:13
Ort: Halland

Re: En Revell F-14A skala 1/144

Inlägg av Stefan Eriksson »

Magnus: ok ska lägga ut nån bild på den också. Håll utkik!
/Stefan
Stefan Eriksson
Inlägg: 58
Blev medlem: 09 feb 2012, 21:13
Ort: Halland

Re: En Revell F-14A skala 1/144

Inlägg av Stefan Eriksson »

Revell Eurofighter 1/144.
Är sådär nöjd med den, men en bra byggsats var det. Mycket dekaler att pilla på !

Bild

/Stefan
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3653
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: En Revell F-14A skala 1/144

Inlägg av magnusf »

Stiligt Stefan! Den där maskinen ser bättre ut som modell än i verkligheten :-) ! Får bli en sådan i något av Xtradecals roliga märkningsalternativ, har du koll på om man kan bygga en RAF-maskin ur lådan från vilken som av Revells satser eller är den du byggde Luftwaffe-specifik på något sätt?

Hälsningar

Magnus
Stefan Eriksson
Inlägg: 58
Blev medlem: 09 feb 2012, 21:13
Ort: Halland

Re: En Revell F-14A skala 1/144

Inlägg av Stefan Eriksson »

Det var med dekaler till en RAF kärra också i denna byggsats, så förmodligen ja Magnus, har inte koll på denna riktigt vad som skiljer länderna emellan.
Ser fram mot din RAF Eurofighter !

/Stefan
Gabriel
Inlägg: 652
Blev medlem: 16 maj 2015, 13:33
Namn: Gabriel Pålsson
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: En Revell F-14A skala 1/144

Inlägg av Gabriel »

Läckra byggen, båda två! Tomcat är en favorit när det kommer till "modernt" flyg (åtminstone bland de amerikanska planen, Draken och Viggen är ju snyggare!). Jag kanske får bygga en ny F-14 i 1:144 nu med alla andra fina byggen. Jag byggde en för 5-6 år sedan, då med enamel direkt ur burken i grova penseldrag, skulle väl se snyggare ut om man gör det idag med airbrush. :D

Magnus: Här har du lite inspiration
Bild

/Gabriel
Skriv svar