'Anything Goes' Diorama

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
tiking
Kontakt:

'Anything Goes' Diorama

Inlägg av tiking »

Detta är min senaste förvärv. Jag hade tänkt detta lilla dio att vara en IOF dio men beslutade att gå för "annorlunda" tillvägagångssätt, som alltid. Japp. För de som känner mig, kommer det inte att vara en stor överraskning. lik min mellannamn, är just detta. Representerar denna scen en libysk motståndskämpe skjutande mot Gaddafi sista trogna militants styrk , nånstans på gatorna i Tripoli. 'Anything Goes', är namnet på denna diorama. Jag fick idén av en bild jag hade sett på nätet ett tag sen. När jag såg bilden då visste jag att jag vill modellera det, på något sätt och, på min sätt.

Den längsta och mest påfrestande delen av denna diorama var att sätta ihop figuren, som jag hade pyssla ihop från två olika kit. Ett kit , "Charlie till vänster" från Master Box, och den andra satsen var en kroppsdel (torso) tagit från Meng Hi-lux pickup kit, som innehöll en figur, om jag minns right. Jag är ingen figur byggare proffs, heller är jag en figur målare proffs.

Så detta var ett projekt med massor av 'Miss and Hits'. Men jag kommer nån gång att blir bättre. Behöver bara mer och mycket mer övning. Men, än så länge, är jag nöjd med resultatet. Jag märkte också vissa områden på figuren behövde lite 'touch-ups' av färg och att tona ned. Så, ja, jag märkte det och det kommer att rättas till.

Så jag hoppas att ni gillar den färdiga dio, bortsett från figuren inte är upp till standard.

----------------------------------------------

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Senast redigerad av tiking den 19 feb 2016, 20:09, redigerad totalt 1 gånger.
Charles King

Re: 'Anything Goes' Diorama

Inlägg av Joakim Hultman »

Häftig scen. Den gamla reklamskylten för Iraqi Airways med Saddam på är en nice touch.
tiking
Kontakt:

Inlägg av tiking »

Man tackar.
Charles King
Namn: Sven Young

Inlägg av SvenYoung »

Vad skall man säga Charles? Som vanligt, superb arbete fylld av kreativitet och originalitet. Love it!

Hur gjorde du soppåsarna? De ser fantastiskt realistiska ut, nästan som de är gjorda av någon form av plastmaterial.
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
Lennart 12
Namn: Lennart Alvhult

Inlägg av Lennart 12 »

Vilken udda ide Tiking, och suveränt gjort som vanligt . Hoppas man inte möter den där snubben på Ica" //Lennart
tiking
Kontakt:

Inlägg av tiking »

Lennart 12 skrev:Vilken udda ide Tiking, och suveränt gjort som vanligt . Hoppas man inte möter den där snubben på Ica" //Lennart
Man vet aldrig inte Lennart. ☺ Här är bilden som inspirerade mig:

Bild
Charles King
Kontakt:

Inlägg av tiking »

SvenYoung skrev:Vad skall man säga Charles? Som vanligt, superb arbete fylld av kreativitet och originalitet. Love it!

Hur gjorde du soppåsarna? De ser fantastiskt realistiska ut, nästan som de är gjorda av någon form av plastmaterial.
Tack Sven. Hade gjort den med valigt cellophan och sand. Sen svart spray. Men det finns en enklare satt som jag ska hitta åt dig.
Charles King
Namn: Lennart Alvhult

Inlägg av Lennart 12 »

Nöden är uppfinningarnas moder " sägs det . Och det passar bra i det där fallet. Ok, då får jag ta med min "Merkel" då jag går till affären hädanefter :)
//Lennart
tiking
Kontakt:

Inlägg av tiking »

Haha! Bra sagt Lennart.
Charles King
Kontakt:

Inlägg av Stellan »

Termen "technical" har fått en ny innebörd. Detta måste vara något för Meng att ta upp i sitt sortiment. Knasigt så det förslår och bra genomfört diorama. På det lokala ICA så har man nyligen bytt ut stålvarianten till plastdito. Undrar om de gamla nu skickas ned som militärt bistånd, eller har man fått nej från vapenexportrådet? Emmaljunga nästa!
Stellan Schroeder Englund
Skriv svar