Staghound

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Mats Svensson
Inlägg: 194
Blev medlem: 27 jan 2012, 09:13
Ort: Norrköping
Kontakt:

Staghound

Inlägg av Mats Svensson »

Här kommer några bilder på senaste bygge.
Modellen är Bronco 1/35 Staghound AA.
Väntar på resinlinser till framlyktorna och sen ska en wire dit. Den stora antennen ska jag nog vika ner.
Målad med Tamiya OD sen wash med umber+grön oljefärg (för att få gröntonen i brittiska OD).
Vädrad med Tamiya smink och till sist humbrol pigmentpulver.
Bild
Bild
Bild
Bild
John Lindbom
Inlägg: 228
Blev medlem: 08 apr 2012, 16:08
Namn: John Lindbom
Ort: Norrköping

Re: Staghound

Inlägg av John Lindbom »

Hej!

Jättefint bygge. Ingick fotoets i modellen?

Med vänlig hälsning: John
Mats Svensson
Inlägg: 194
Blev medlem: 27 jan 2012, 09:13
Ort: Norrköping
Kontakt:

Re: Staghound

Inlägg av Mats Svensson »

Tack John!

Visst ingår fotoets. Dessutom finns inte alternativ i plast som på många andra modeller.
Banden till tankarna samt skydden till framlyktorna är väl det mest framträdande, annars mest småsaker.
Öken-Erik
Inlägg: 1343
Blev medlem: 26 jan 2012, 11:42

Re: Staghound

Inlägg av Öken-Erik »

Staghound! En av dom coolaste pansarbilarna från kriget, stor som en Panzer III. :-)
Tillsammans med Marmon-Herrington Mk II och Rolls-Royce är det min favvopansarbil.
Jag byggde en från ADV/Azimut för... trettio år sedan (inte många mått o vinklar rätt där inte!).
I samband med det bygget samlade jag på mej allt material som gick att uppbringa och det var inte mycket. Bilder var få o små.
Idag finns det hur mycket bilder, böcker o material som helst, lysande!
Och dessutom riktigt bra modeller!
Jag har Broncos varianter på hyllan och blir riktigt peppad på att ta tag i någon av dom när jag ser din AA här. :-)
Jag gillar din OD samt vädringen, skulle dock gärna sett lite mer stowage o kanske en figge också.

Öken-Erik

CU@C4
Micke A
Inlägg: 467
Blev medlem: 26 jan 2012, 14:08

Re: Staghound

Inlägg av Micke A »

Jättetrevligt bygge ! :) Tycker att din metod med washen ser ut att ha fångat gröntonen väl. Håller med Erik om att jag själv gärna hade sett mer last och packning, "everything except the kitchen sink"...... :o

Micke A
SvenYoung
Inlägg: 2910
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:03
Namn: Sven Young

Re: Staghound

Inlägg av SvenYoung »

Jättesnyggt bygge, Mats, mycket trevligt. Gillar verkligen den här AA varianten också, väldigt kool :-)
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Staghound

Inlägg av Henrik R »

Ja den där var riktigt snygg. Otroligt fint handarbete!
Mats Svensson
Inlägg: 194
Blev medlem: 27 jan 2012, 09:13
Ort: Norrköping
Kontakt:

Re: Staghound

Inlägg av Mats Svensson »

Tackar!

Hm, jag får väl se om jag kan skrapa hop lite last på vagnen, kanske tillverka något t.o.m.
Vill även tipsa om basplatta, om än något "ruffig". Kan säker passa in till någons modeller.
Ljusfat för blockljus etc. finns på Nille
Bild
Stellan
Inlägg: 5636
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Staghound

Inlägg av Stellan »

Ser väldigt ehhh... tungt och stabilt ut, det där bottenplattsämnet? Betong eller bara vanlig kryptonit?
Stellan Schroeder Englund
Joakim Hultman
Inlägg: 1836
Blev medlem: 27 jan 2012, 10:27
Ort: Stockholm

Re: Staghound

Inlägg av Joakim Hultman »

Tjusigt bygge!
Skriv svar