2 x 20 tal.

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Anders.Edblad

2 x 20 tal.

Inlägg av Anders.Edblad »

Jag köpte Testors Curtis Racer för att vara med i 20-tals temat på open.

Bild

Skodan köpte jag för att den är så annorlunda men upptäckte att den byggdes på 20-talet så den får vara med i samma byggtråd.

Bild

Inte så många delar, en av stabbarna fattades gjorde nya i plasticard.

Bild

Infästningen för stöttorna till pontonerna justerades

Bild

En enkel jigg i plasticard underlättade montaget av stöttorna.

Bild

På Skodan är det mycket som är lika.

Bild

Här limmar jag ihop framdelen och bakdelen. Vilken del som är vad syns inte.
Bild

Fortsättning följer.
Anders E
Joakim Hultman

Re: 2 x 20 tal.

Inlägg av Joakim Hultman »

Kul med mer 1920-tal!
Daniel_A
Namn: Daniel Andersson

Inlägg av Daniel_A »

Häftiga förebilder. Särskilt Skodan som jag aldrig sett förut. Designen är ju helt fantastisk och kamouflaget är ju helt underbart. Steampunk på riktigt!

/Daniel
SvenYoung
Namn: Sven Young

Inlägg av SvenYoung »

Kul att du ger dig på Skodan, Anders. Riktigt fräck förebild och med din erfarenhet från FT17 byggandet och målandet så fixar du kammot gallant!

Gillar också att du även bygger flyg, någon jag inte har vågat göra i många år. En dag kanske...
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
Björn Fransson
Kontakt:

Inlägg av Björn Fransson »

Vilka underbara maskiner! Det här kommer att följas med stort intresse!
Öken-Erik

Inlägg av Öken-Erik »

Jag byggde Skodan som resinmodell för några år sedan, innan den kom i plast från Takom. Härlig förebild, både form o färg är läcker. Känns oerhört modern med tanke på när den kom.

Öken-Erik

CUC4
Anders.Edblad

Inlägg av Anders.Edblad »

Daniel, Björn ja det är häftiga maskiner. Extra kul att båda går in i 20-tals temat.

Öken-Erik, jag gissar att Takoms modell är mer lättbyggd än din resin modell. Karossen kom i ett stycke och tornet bestod av fyra delar.

Bild

Sven, det är nog inga problem för dig att bygga flyg också. Kul att du kommer ihåg min Renault den lärde jag mig att måla den hårda vägen. På Skodan har jag valt en annan typ av camo.

Bild

Dom använde en typ av splintercamo, jag trodde att jag var smart som förstorade upp bilden och gjorde pappmallar. Men Takom har gjort höger och vänster sida av målningen var för sig det stämmer inte på mitten!

Bild

Började med den gula färgen, lätt att göra fel mycket tape blir det.

Bild

Medans färgen torkade gjorde jag en jigg i frigolit till CR Racern.

Bild

Bild

Nu har jag varit och handlat mer tape!
Återkommer med uppdatering.

Anders E
Micke A

Inlägg av Micke A »

Spännande att se camot växa fram på Skodan. Jag hade stora problem med tornets infästning mot karossen så där blev det till att spackla rejält men det tycks du har klarat av bättre än jag. Hmmm, en jäkla massa tape som kommer gå åt! Får se ditt resultat först innan jag bestämmer om jag oxå ska maska eller "penselmåla" först och sedan fylla i med sputan? :?

Micke A
ambivalent???
SvenYoung
Namn: Sven Young

Inlägg av SvenYoung »

Vilket läckert kammomönster du har valt, Anders! Ser kanonfint ut. Finns det mönstret med i Takoms målningsalternativ allså?
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
Lennart 12
Namn: Lennart Alvhult

Inlägg av Lennart 12 »

Kul och intressanta förebilder,. Skodan var läcker, och kamot verkligen häftigt //Lennart
Skriv svar