Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Här har jag en tidig Leopard på gång och det är en riktigt fin liten byggsats från Italeri
Det lutar åt att den får Italienska dekaler.
/Henrik Persson
Senast redigerad av easy_company den 05 mar 2016, 16:28, redigerad totalt 4 gång.
"If you going through hell, keep going!" -Winston Churchill.
Lars Befring skrev:cool! jag har alltid varit lite svag för leoparden... blir det en 122:a att ställa brevid?
Ja varför inte, jag har ju Revells 122 men obyggd så jag får ta och bygga den. Jag tycker den här tidiga Leoparden är fränare än uppföljaren, skoj du gillar bygget.
/Henrik Persson
Det där är en av Esci's fina modeller som Italeri givit ut på nytt. Modeller som är väl värda att bygga. Esci var stora när det handlar om stridsfordon i 1/72 och var ju föredömliga här när man gjöt upp länkarna till larvbanden i plast istället för att skicka med ett par hopplösa gummiband.
Vad målade du med för grön färg Henrik?. Tycker nyansen kändes väldigt bra med vad jag kommer ihåg av färgerna på tyska BW's stridsfordon på 70-talet. Jag byggde aldrig den utgåva som du nu bygger men har en Esci Leopard 1A3 liggande i en låda tillsammans med Revell´s 121:a och 122:a. Esci´s Leoparder delar väl underreden medan man bytte ut tornen? Följer bygget med intresse!
Andre B. skrev:Det där är en av Esci's fina modeller som Italeri givit ut på nytt. Modeller som är väl värda att bygga. Esci var stora när det handlar om stridsfordon i 1/72 och var ju föredömliga här när man gjöt upp länkarna till larvbanden i plast istället för att skicka med ett par hopplösa gummiband.
Vad målade du med för grön färg Henrik?. Tycker nyansen kändes väldigt bra med vad jag kommer ihåg av färgerna på tyska BW's stridsfordon på 70-talet. Jag byggde aldrig den utgåva som du nu bygger men har en Esci Leopard 1A3 liggande i en låda tillsammans med Revell´s 121:a och 122:a. Esci´s Leoparder delar väl underreden medan man bytte ut tornen? Följer bygget med intresse!
Tack för mycket intressant information och dina länkar, jag blåste först på Vallejo surface primer (svart) sedan Vallejos brown violet (utspädd med vatten då det var deras penselfärg) Jag visste inte att det var från Esci den kom från först.
/Henrik Persson