J21N Nattjakt

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Daniel_A
Namn: Daniel Andersson

J21N Nattjakt

Inlägg av Daniel_A »

Dags att ta tag i mitt projekt i J21-utmaningen. Efter att ha misslyckas med mellandagsutmaningen kanske jag kan lyckas med detta i alla fall.

J21N är inspirerad av P-38 Night Lightning och ska få en liten puckelrygg och en radargondol. Eftersom radargubben tar delar av tankens plats så blir det någon slags utbyggnad undertill också så det ryms lite bränsle.

Jag klipper...
Bild

...och sågar
Bild

Huven är från en Lancaster. Det svåra till att börja med var att få lite plast så huven hittar sin position och att det finns nåt att börja slipa på. En liten katapultstol har jag påbörjat också.
Bild

Det känns som slutresultatet ligger en bit bort i tiden. *suck* Men nu är jag igång ändå!

/Daniel
Lars Befring
Namn: Lars Befring

Re: J21N Nattjakt

Inlägg av Lars Befring »

omengudsåsöt! en 40tals R2-D2! Cool!
Modellexpo 08 Open 2021 Korea, Gruppbygge Airline 72
Joakim Hultman

Inlägg av Joakim Hultman »

Jag har ännu svårt att föreställa mig hur den kommer att se ut, men jag gillar ambitionsnivån. :)
Andre B.
Namn: Andre

Inlägg av Andre B. »

Den där blir intressant! Ännu en okänd variant till hemligboken. Rädd att jag snart börjar såga i min nästan färdigbyggda J21:a!
Mvh. André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Stellan
Kontakt:

Inlägg av Stellan »

Eftersom de få bilderna som finns på N-versionen är aningens suddiga förstår jag att det kan vara lite knepigt att få till det. Å andra sidan ger det ett visst utrymme att vara fri i tolkningen. Strålande start och vi bockar åt deltagandet i att få historien om SAAB 21 att bli så komplett som det är möjligt. Åtminstone ett exemplar målades i svart och bar en mindre storlek på kronmärken och hade röda koder.
Stellan Schroeder Englund
Lennart 12
Namn: Lennart Alvhult

Inlägg av Lennart 12 »

Spännande med hemliga objekt :) Lennart
Björn Fransson
Kontakt:

Inlägg av Björn Fransson »

Hehe! Jag satt faktiskt och höll i just den där Lancasterhuven till mitt bygge, men lade tillbaka den eftersom jag inte kom på någon bra idé för den. Häftigt projekt, det här följer jag med stort intresse!
Daniel_A
Namn: Daniel Andersson

Inlägg av Daniel_A »

Björn Fransson skrev:Hehe! Jag satt faktiskt och höll i just den där Lancasterhuven till mitt bygge, men lade tillbaka den eftersom jag inte kom på någon bra idé för den. Häftigt projekt, det här följer jag med stort intresse!
Du är så välkommen. Inte för att det har varit så mycket show den senaste tiden.. ;) Och slip och spackelbilder är ju inte så spännande. Men nu har det hänt lite grejer. Piloten ska ju som sagt få sällskap av en radaroperatör i baksätet.

Han därbak får sitta ovanpå den nersänkta huvudtanken som normalt tar upp hela ytan bakom piloten. Det blir mer modifieringar för att lösa detta.
Bild

En litet instrument att titta i har han fått också.
Bild

Den här propellern kommer jag ihåg från min förra Heller J21:a. Den tänker jag inte brottas med. Fram med sågen så får den monteras ihop igen senare.
Bild

Och så lite nosvikt innan andra kroppshalvan limmas. Blyet är från mina gamla hallfönster. Den som spar han har :-)
Bild

Nu hoppas jag på lite bättre byggfart när det börjar likna ett flygetyg.

/Daniel
Stellan
Kontakt:

Inlägg av Stellan »

Bra inspiration för att mota mitt dåliga samvete. Undrar hur det slutar detta bygge...
Stellan Schroeder Englund
Lennart 12
Namn: Lennart Alvhult

Inlägg av Lennart 12 »

Fin detaljering i kockpit " //Lennart
Skriv svar