MIG-21MF Irakisk 1/32 är klar sida 2

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Urban Gardini
Inlägg: 1283
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:17
Namn: Urban Gardini
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Re: MIG-21MF Irakisk 1/32 är klar sida 2

Inlägg av Urban Gardini »

Visst är det något speciellt med alla dessa härliga MiG! Bygg en och du är fast...

Din 21'a är underbar!
Modellbyggare gör det med modeller.

What is the color when black is burned? - Neil Young
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: MIG-21MF Irakisk 1/32 är klar sida 2

Inlägg av Henrik R »

Ja Urban. Jag ska senare i vår försöka få tag på en 23:a. Har redan planer på hur det bygget ska se ut.

Föressten Stellan, Jag har funderat lite på det där du skrev, Man får mycket "serverat" om det är svart eller mörk bas. Jag ska ta ditt råd och måla svart. Vet inte om det blir på mitt nya bygge, men nån gång.
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: MIG-21MF Irakisk 1/32 är klar sida 2

Inlägg av Stellan »

Henrik R skrev:Ja Urban. Jag ska senare i vår försöka få tag på en 23:a. Har redan planer på hur det bygget ska se ut.

Föressten Stellan, Jag har funderat lite på det där du skrev, Man får mycket "serverat" om det är svart eller mörk bas. Jag ska ta ditt råd och måla svart. Vet inte om det blir på mitt nya bygge, men nån gång.
Ja, om det inte är specifikt den "skarvfunktion" man är ute efter med förskuggning längs panellinjer så tycker jag att det är neutralast med allt svart först och sedan jobba sig mot ljusare toner vartefter.
Stellan Schroeder Englund
Skriv svar