MIG-21MF Irakisk 1/32 är klar sida 2

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Lennart 12
Inlägg: 1914
Blev medlem: 19 dec 2013, 16:46
Namn: Lennart Alvhult

Re: MIG-21MF Irakisk 1/32

Inlägg av Lennart 12 »

Snyggt kontor" Henrik ! Vilket flyt" du har på objekten ! //Lennart
Draken74
Inlägg: 52
Blev medlem: 15 dec 2012, 22:04
Namn: Jonas Eriksson
Ort: Eskilstuna

Re: MIG-21MF Irakisk 1/32

Inlägg av Draken74 »

Wow! Otroligt snyggt "office"! Ser verkligen fram emot fortsättningen på Migen! :)
Mvh jonas
Joakim Hultman
Inlägg: 1836
Blev medlem: 27 jan 2012, 10:27
Ort: Stockholm

Re: MIG-21MF Irakisk 1/32

Inlägg av Joakim Hultman »

Verkligen jättefin cockpit! Färgerna är supermysiga. :)
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: MIG-21MF Irakisk 1/32

Inlägg av Henrik R »

Det går framåt! Trumpeters MIG-21 är inte den trevligaste modellen direkt. Den är rätt grovhuggen och en del delar på arken ser faktiskt ut som om dom skulpterat dem med förbundna ögon.Jag får kolla runt om jag hittar en ersättningsdel. Hur som helst så är kroppen ihop och det går ut för nu!

Bild

Cockpiten passade bra i alla fall!
Bild

Bild

Eftersom modellen känns lite kal och detaljlös så piggar alltid resindelar upp stämningen. Alla luftintag i Resin från quickboost!
Bild


Nosen fanns faktiskt i vitmetall..Lite dåligt gjuten, men efter torrslip och sen ett eller två varv i svarven blev det hyffsat!
Bild

Sen fick jag bygga ut underdelen av vingen nån millimeter. Annars blev det som Grand canyon där under.
Bild

Bild

Bild



Målningsalternvativet syns här!Det kommer bli lite skoj att få börja måla strax :-)
Bild
Lennart 12
Inlägg: 1914
Blev medlem: 19 dec 2013, 16:46
Namn: Lennart Alvhult

Re: MIG-21MF Irakisk 1/32

Inlägg av Lennart 12 »

Spännande :) Lennart
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: MIG-21MF Irakisk 1/32

Inlägg av Henrik R »

Jaha! Den är klar! Den blev Irakisk till slut :-). Jag provade en ny teknik med den här modellen, Det var att lägga kamouflaget i en helt annan mörk kulör innan man lägger på den riktiga gröna färgen man tänkt. Detta gjorde jag för att slippa "plattheten" som annars blir på stora ytor. Alltså för att få mer djup o och liv i färgen. Visst man kan tvätta ur vissa partier för att slippa att det ser linjärt ut. Jag tyckte personligen att färgen blev en aning platt i mitt senaste F-105 bygge hur jag än ljusade ner partierna. Det hela blev faktiskt väldigt lyckat måste jag säga. Jag valde en ett målningsalternativ från AI-Hurriayah 1980. Dessa burkar till flygetyg var rejält sletna när dom var flygdugliga och ännu värre sletna efter "Iraqi Freedom" kampanjen. En "nice" detalj är helt enkelt automatkanonens öppnade matningsluckor på undersidan som visa ammobandet..Ja detta gav blodig tand, jag kommer i år bygga fler Miggar i 32 skalan, var så säkra! :-)

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Lennart 12
Inlägg: 1914
Blev medlem: 19 dec 2013, 16:46
Namn: Lennart Alvhult

Re: MIG-21MF Irakisk 1/32 är klar!

Inlägg av Lennart 12 »

Oj oj , vad grym den blev , uja vilket bygge Henrik ! Helt suverän målning och detaljering //Lennart
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: MIG-21MF Irakisk 1/32 är klar!

Inlägg av Stellan »

Snyggt vädrad och inget överdrivet utan just helt rätt. Riktigt läckert målningsschema. Appropå den mörka basfärgen så brukar jag nästan alltid grunda hela modellen i svart och arbeta mot ljusare nyanser.
Stellan Schroeder Englund
Joakim Hultman
Inlägg: 1836
Blev medlem: 27 jan 2012, 10:27
Ort: Stockholm

Re: MIG-21MF Irakisk 1/32 är klar!

Inlägg av Joakim Hultman »

Vackert, helt enkelt.
Ulf Lundberg
Inlägg: 2139
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:57

Re: MIG-21MF Irakisk 1/32 är klar!

Inlägg av Ulf Lundberg »

Kanonbra helhetsintryck.
Läckert med vädringen ovanpå extratankarna. Den ger ett extra lyft åt bygget.
Suggestivt foto också.

Uffe
Skriv svar