Revell F-15E Strike Eagle 1:48

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
GeekJoan
Inlägg: 192
Blev medlem: 27 dec 2015, 00:05
Namn: Joan
Ort: Solna
Kontakt:

Re: Revell F-15E Strike Eagle 1:48

Inlägg av GeekJoan »

Hur mycket dekaler är det... Suttit hur länge som helst och det syns knappt på arket att jag börjat. Phu!
Bild
GeekJoan
Inlägg: 192
Blev medlem: 27 dec 2015, 00:05
Namn: Joan
Ort: Solna
Kontakt:

Re: Revell F-15E Strike Eagle 1:48

Inlägg av GeekJoan »

OK, måste fråga hur ni gör här. Testade lite wash'es här idag och vet inte riktigt vad jag ska säga. Tog halva planet i en ljusare grå nyans och det funkade fint. Andra halvan körde jag i en mörkare wash, men när jag skulle ta bort överflödet som hamnat utanför kanter och nitar så kunde man ändå se en skugga av wash'en. Så jag fick gå på med lite airbrush thinner och ca 30 topps för att få bort det.
Vet inte om jag gillar det mörkare eller ljusare.
Bild
Bild

Här råkade jag nog gå på lite väl hårt med airbrush thinner'n... Det är lacken som kryllat ihop sig.
Bild
denstore
Inlägg: 939
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:22
Namn: Magnus Berggren

Re: Revell F-15E Strike Eagle 1:48

Inlägg av denstore »

Jag gillar iofs den mörka mest, då den lyfter fram detaljer mer, men det jag funderar mest över när jag tittar på bilderna är den lite skrovliga ytan. Vad är det för färg du använt, och hur har du tunnat ut den? Lufttryck?
GeekJoan
Inlägg: 192
Blev medlem: 27 dec 2015, 00:05
Namn: Joan
Ort: Solna
Kontakt:

Re: Revell F-15E Strike Eagle 1:48

Inlägg av GeekJoan »

Tror det är primern som gör att det blir så där skrovlig yta. Jag har inte förtunnat den alls. Det kanske är det som är felet?
Kör nästan alltid på ca 40 PSI's tryck, men det är nere vid kompressorn. Ingen aning om vad det faktiskt är vid sprutan.
Har en ny spruta på väg, vet inte om den kommer göra ett bättre resultat?

Det jag tänkte mest på vad man använder för att ta bort wash utan att lösa upp polyerutanlacken?
Lennart 12
Inlägg: 1915
Blev medlem: 19 dec 2013, 16:46
Namn: Lennart Alvhult

Re: Revell F-15E Strike Eagle 1:48

Inlägg av Lennart 12 »

Om du maskar av ytan + lite runt omkring, så kan du borsta med en medelmjuk pensel och grå torrpastell över fläcken , då kommer den inte att synas så markant efter nästa lack omgång. Du kan gå över hela ytan på samma vis om du vill få ned den resta" färgen! //Lennart
GeekJoan
Inlägg: 192
Blev medlem: 27 dec 2015, 00:05
Namn: Joan
Ort: Solna
Kontakt:

Re: Revell F-15E Strike Eagle 1:48

Inlägg av GeekJoan »

Nu tänker jag inte hålla på med den här längre. Så jag säger att den är klar. Det får bli en testmodell att testa framtida kemikalier på.
Bild

Ja, det skulle på mer dekaler på typ allt, men framför allt på bomber och raketer. Å ja sidewinder raketerna skulle ha varit vita...
Bild

Oh no... Hydraulikläckage...
Bild
Bild
jfall
Inlägg: 677
Blev medlem: 07 feb 2012, 00:00
Namn: Jakob Fall
Ort: Sollentuna, Stockholm

Re: Revell F-15E Strike Eagle 1:48

Inlägg av jfall »

Snyggt jobbat, din eagle ser super ut! Men visst är det ett gigantiskt flygplan :D Jag håller också på med en F-15 i 48 från och till och blir förvånad över storleken varje gång jag plockar fram den.

Jag har en liten nördig kommentar bara, om "raketerna". De heter egentligen missil. Skillnaden är att missiler har styrning som kan ändra riktning på dem för att nå ett mål. Raketer har ingen styrning. Aim-9:orna som du har hägnade är målstyrda med hjälp av IR.

Hoppas du inte tycker att jag är en liten dryg besewisser nu :D Åter igen, snyggt jobbat! :D

Jakob
Jakob Fall
AP
GeekJoan
Inlägg: 192
Blev medlem: 27 dec 2015, 00:05
Namn: Joan
Ort: Solna
Kontakt:

Re: Revell F-15E Strike Eagle 1:48

Inlägg av GeekJoan »

Jo det är fan en beast.
Rymdraketer hoppas dom kommer dit dom vill... Eller heter det rymdmissiler? LOL...
jfall
Inlägg: 677
Blev medlem: 07 feb 2012, 00:00
Namn: Jakob Fall
Ort: Sollentuna, Stockholm

Re: Revell F-15E Strike Eagle 1:48

Inlägg av jfall »

GeekJoan skrev:Jo det är fan en beast.
Rymdraketer hoppas dom kommer dit dom vill... Eller heter det rymdmissiler? LOL...
Rymdraketer är ett undantag från regeln faktiskt, om det blir tillräckligt stort kallas det för raket igen av någon anledning :D Undrar varför det är så?

Jakob
Jakob Fall
AP
GeekJoan
Inlägg: 192
Blev medlem: 27 dec 2015, 00:05
Namn: Joan
Ort: Solna
Kontakt:

Re: Revell F-15E Strike Eagle 1:48

Inlägg av GeekJoan »

För att det var svårt att får folk att ansöka om platsen när dom skrev: Astronaut sökes för uppskjutning på gigantisk kryssningmissil. =)
Skriv svar