Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Byggsatsen lockar så det var bara att sätta igång. Eftersom målningsbeskrivningen är usel blir det att leta bilder på nätet hur t ex motorn är målad.
Några saker jag noterat är att många delars ingjöt är lite tjocka sån en avbitartång är bra att ha. De delar jag satt ihop hitils passar bra. När jag studerat ritningen mer i detalj så ser jag att man kan sätta ihop en hel del delar innan man målar.
Modellen är så billig att jag nog skall köpa en eller två till av Alfa Hobby nu i veckan (om han har några kvar vill säga).
Första får bli standard men sen blev jag sugen på att bygga denna 8)
Grym speedhunter! Jag brukar annars ha svårt för allt annat än original på gamla bilar men jag förstår verkligen att du lockas av den, Stefan! Även detta ditt första bygge verkar intressant även om jag undsluppit mig att korrugerat passar bäst på flygande föremål...