Slutförda modeller 2015

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Micke A

Slutförda modeller 2015

Inlägg av Micke A »

Jag tycker att avslut låter så ... ja... slutgiltigt :o Några modeller till ska jag nog få till fast jag byggt i 55 år... ;) Här är de som jag lyckats bygga klart under året.

Tamiyas gamla Marder 1A2 från början på 90-talet som legat färdigbyggd i lådan i många, många år :( Målad mest för att testa ett färgset med lera mm. Med andra ord en riktig surdeg.....

Bild

Bild

Bild

Sedan Hobby Bosses ryska T-30 S. Byggd och slutförd 2015 , figur från nån resintillverkare.

Bild

Bild

Å här "dyker" Cyber-Hobbys IJN Type 2 (KA-MI) med flytpontoner upp :) Byggd som ett sommarprojekt för några år sedan och färdigmålad först nu!

Bild

Bild

Bild

Bild

Nu lite hjulfordon. Stabslastbil Henschel 33 D1 Kfz72 från ICM. Som vanligt en massa klena stag här och där men en kul förebild från NordAfrika. Figuren från Soldati.

Bild

Bild

Bild

En lastbil till från Zvezda, en L4500 A. Resinhjul från Plus Model

Bild

Bild

Nu ett Sci-Fi fordon, eller hur Erik, Dragon Black Label ( låter som en whisky? :shock: ) Saladin Mk 2. Besättning från Accurate Armor och lite eget fix som ksp mm.

Bild

Bild

Bild

Ett brev betyder så mycket. :) En bubbla med hytt från tyska Reichpost , modellen från CMK med nya resinhjul.

Bild

Bild

Nu kör japanerna in på banan! Tamiyas AB Phaeton med stående figur från Verlinden, ja , du läste rätt... en del äldre är riktigt bra skulpterade. Förra årets, 2014 , jul och nyårsbygge som blev klart 2015.

Bild

Bild

Ytterligare en bil, "befriad" stabsbil från Bronco.

Bild

Bild

Nu en riktig stridsvagn igen. En T-60 från det numera avdöda företaget Aeroplast. Inköpt i UK på 90-talet och även byggd dånångång..... :?

Bild

Bild

Slutligen en liten kanon.... ;) 12,8 cm FlakZwilling från Takom, en riktig stor pjäs som fanns i Flaktornen runt de tyska städerna. Har förövrigt varit uppe i ett av de kvarvarande tornen i Berlin. 8-)

Bild

Bild

Bild

Sen så blev det en del inköpt, nå ja,alldeles för mycket inköpt och runt 5-6 modeller påbörjade..... Suck! :oops:

Micke A
Lennart 12
Namn: Lennart Alvhult

Re: Slutförda modeller 2015

Inlägg av Lennart 12 »

Oj så mycket fint! Stabs last bilen var en rysare tycker jag //Lennart
BjörnK

Inlägg av BjörnK »

Lysande Micke!
Favoriten är självklart iCM-S stabslastbil! Jag kan minnas knäckljuden från mitt gamla bygge av den vanliga versionen! ;)
Vad jag imponeras mest av (och avundas) är din fantastiska förmåga att alltid (nästan) lyckas ha med en eller flera figurer på dina fordon! Hatten av för det!
Ser fram emot fler surdegar och färska modeller från din hobbyhörna under 2016!
//BjörnK
Björn Fransson
Kontakt:

Inlägg av Björn Fransson »

Fullständigt briljant! Vilka byggen!
SvenYoung
Namn: Sven Young

Inlägg av SvenYoung »

Kan bara instämma med de föregående talarna. Superfina byggen, mina favvisar är helt klart Henschel stabslastbilen, Saladin och T-60 (vilka underbara grönnyanser på T-60:n!)

Saladinmodellen har jag hemma, tycker inte den är så dålig som alla superkritiska personer på diverse forum säger. Ditt bygge är bevis på att den kan byggas till en jättefin modell.

Grymt imponerande byggtakt också!
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
Joakim Hultman

Inlägg av Joakim Hultman »

En redig skara mycket intressanta objekt. Och fina är de också!
Öken-Erik

Inlägg av Öken-Erik »

Trevliga objekt Micke.
Jag gillar framförallt Henscheln men Saladinen (trots att det är SF) ser ju trevlig ut.

Öken-Erik
Micke A

Inlägg av Micke A »

Lennart 12 skrev:Oj så mycket fint! Stabs last bilen var en rysare tycker jag //Lennart
Tack Lennart!

Ja, den var nästan en rysare att bygga i alla fall... :o dålig passform, en massa stag i underredet som bara går sönder mm. Men trots det den jag blev mest nöjd med!

Micke A
Micke A

Inlägg av Micke A »

BjörnK skrev:Lysande Micke!
Favoriten är självklart iCM-S stabslastbil! Jag kan minnas knäckljuden från mitt gamla bygge av den vanliga versionen! ;)
Vad jag imponeras mest av (och avundas) är din fantastiska förmåga att alltid (nästan) lyckas ha med en eller flera figurer på dina fordon! Hatten av för det!
Ser fram emot fler surdegar och färska modeller från din hobbyhörna under 2016!
//BjörnK
Tack Björn!
Ja, det var nästan så att jag inte byggde den pga dina skräckbeskrivningar..... :) En figur el två hör till tycker jag så att man får en känsla av storleken mm.

Micke A

som redan är på gång med nytt.... och några nya surdegar till högen kanske ;)
Micke A

Inlägg av Micke A »

Björn Fransson skrev:Fullständigt briljant! Vilka byggen!
Tack Björn!

Ett tack från en flygbyggare värmer så här i vinterkylan :)

Micke A
Skriv svar