Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Provade att spruta med airbrush och ville inte ge mig på något kostsammare projekt. Jag hade en liten Saab i 1/87 liggande samt lite annat skrot i liknande skala. Efter en kvälls pyssel blev det såhär:
Får väl bättra på målningen någon gång framöver. Nu har i alla fall Småländska Unionen en Radioterrängbil. Det var för övrigt vansinnigt kul att sprutmåla!
Tgb "Kackerlackan" år ju klockrent! Det får det bli, annars så var "Ägghalva" tydligen ett populärt smeknamn på de gamla Saab:arna. Tack för de uppmuntrande orden. Hjulen kommer från Roco:s gamla dåliga GMC modell. Eventuellt återanvänder jag resterna till en Chevrolet M6 bombtruck, men jag lovar ingenting
Stefan S skrev:Är det EKO´s SAAB? i så fall är den i skala 1/86
Stefan som har hundratals EKO modeller
Visst är det så! Eftersom jag gillar både SAAB och EKO så är det extra kul att bygga dessa farkoster. Motorn är från ett klippark i skala 1/100 och den blivande propellern är hemmatäljd.