Tack Stellan och Henrik

Visst det har en tendens att bli många bilder, jag brukar tänka att jag går 3 varv runt modellen ovanifrån till marknivå sedan tillkommer detaljbilder och bilder på undersidan...inte ovanligt med ca 40 bilder. Just den här fick bara 30 då jag hoppade deta´ljbilderna

Det är en modell som helst ska avnjutas på en meters avstånd

JAg brukar ta över 100 bilder under en session men jag får oftast kasta 2/3 av dom.
Jodå, Revell har även återutgivit F-102:an likaså finns det en från Encore MOdels som innehåller massa resin och ets uppdateringar. Det finns även en tvåsits konvertering där ute....vacker är den inte men kool!
@Henrik
SOm stellan säger, grått papper som bakgrund och sedan är det bra med en kamera som man kan ställa in slutartid och bländaröppning...och jo ett stativ är också bra... när slutartiden hamnar på ett par sekunder så kan man inte hålla i kameran. Vidare så täcker jag över mina skrivbordslampor med papper för att sprida ljuset och göra skuggorna mjukare samt att få bort reflexer så gott det går.
Så här ungefär, nu är det här en gammal bild då jag har möblerat om lite och använder mig numer av en NIkon D3100, den lilla kompaktkameran hänger kvar fortfarande dock eftersom jag tar bilder med den under byggets gång.