F-51D Mustang i 1/72 Finn ett fel??

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
easy_company
Inlägg: 832
Blev medlem: 23 okt 2013, 21:59
Namn: Henrik Persson
Ort: Stockholm

Re: F-51D Mustang i 1/72 Finn ett fel??

Inlägg av easy_company »

Jag missade ögonen på mussen men dom kommer på i morgon :)
/Henrik Persson
"If you going through hell, keep going!" -Winston Churchill.
Andre B.
Inlägg: 3363
Blev medlem: 28 feb 2012, 19:31
Namn: Andre
Ort: Någonstans på västkusten...

Re: F-51D Mustang i 1/72 Finn ett fel??

Inlägg av Andre B. »

Köpte Revell´s gamla Mustang för någon vecka sedan ihop med ännu en Airfix modell. Får säga att så här efteråt är jag ännu mer imponerad av det du fick ihop av Revell´s gamla modell. Jag dömde rätt omedelbart ut den som "obyggbar" och lägga den till samlingen av modeller rörande hur modellerna såg ut en gång i tiden. Frågan är vad man tycker den dag man får tag i en Matchbox Mustang. *s*

Dekalarket från Revell som jag egentligen var ute efter kommer dock att göra nytta. Det hamnar på den nya Airfixmodellen. Har dock ännu inte kommit fram till med vilken grön färg jag skall måla nosen. Har förstått att den var rätt mörk grön och att nyanserna varierade rätt ordentligt individerna imellan. Funderade på att måla nosen i Brittish Racing Green ihop med den mörkt brunare varianten av OD på motorhuven. Den här gången blev faktiskt bränsletanken i cockpit äntligen svart.

https://www.google.se/search?q=368th+fi ... sML6eiM%3A

Nu skulle jag vilja ha tag i lite säkerhetsbälten till cockpit och landningställ i metall till Airfixmodellerna. Airfix delarna är rätt veka.

Vänligast / André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Skriv svar