Blackandwhiteinacryl

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
LarsaQ
Inlägg: 236
Blev medlem: 12 feb 2012, 09:27
Namn: Lars Qvarfordt
Ort: Linköping
Kontakt:

Blackandwhiteinacryl

Inlägg av LarsaQ »

Testade Scale75 svarta och vita färgset,och jag måste säga att jag gillade det.Den gamlöa sitting bull från Pilipili fick agera testpilot. Även att köra med akryl via sprutan var ytterligare ett test. Nu ska vi nog skaffa oss en ny byst att lacka grå.Vad tycker du om försöket?
Bild
LarsaQ
Janne Nilsson
Inlägg: 2217
Blev medlem: 27 jan 2012, 19:33
Ort: Stockholm. Nordens Venedig.

Re: Blackandwhiteinacryl

Inlägg av Janne Nilsson »

Tycker det ser bra ut, gärna med bilder.

Janne Nilsson
First there were hunters, then farmers, then with something to be gained by barter, prostitutes and politicians. Given some debate about precedence, the first four human endeavours. But as soon as something can be gained, it must be protected.
LarsaQ
Inlägg: 236
Blev medlem: 12 feb 2012, 09:27
Namn: Lars Qvarfordt
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: Blackandwhiteinacryl

Inlägg av LarsaQ »

ja jag smällde bara en bild på den men det går ju att få till flera framöver. Jag återkommer då det är fixat och jag har kommit vidare på sittande bullen.LarsaQ
LarsaQ
Inlägg: 236
Blev medlem: 12 feb 2012, 09:27
Namn: Lars Qvarfordt
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: Blackandwhiteinacryl

Inlägg av LarsaQ »

Nuså, har jag taget kväll och tvättat av sprutan för kvällen. Måste fixa mer akrylthinner till nästa session.
Bild

Bild

Bild
Jag grundade med Humbrols matt vit 34 och lät det torka ett dygn. Sedan var det dags att dra igång premiären av Scale 75 färgerna. Jag är mycket imponerad av dem och kommer att beställa fler.
Hoppas du gillar bilderna Janne
LarsaQ
Håkan F
Inlägg: 367
Blev medlem: 26 jan 2012, 07:47
Namn: Håkan Frid
Ort: Mjölby

Re: Blackandwhiteinacryl

Inlägg av Håkan F »

Muchos niceos.
Janne Nilsson
Inlägg: 2217
Blev medlem: 27 jan 2012, 19:33
Ort: Stockholm. Nordens Venedig.

Re: Blackandwhiteinacryl

Inlägg av Janne Nilsson »

Bra sepiaeffekt.

Janne Nilsson
First there were hunters, then farmers, then with something to be gained by barter, prostitutes and politicians. Given some debate about precedence, the first four human endeavours. But as soon as something can be gained, it must be protected.
Björn Fransson
Inlägg: 3579
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: Blackandwhiteinacryl

Inlägg av Björn Fransson »

Jädrans läckert! Man bygger helt klart för lite i svartvitt! Tänk en WWII-Spitfire helt i svartvitt. Eller ett helt diorama!
Skriv svar