På byggbordet: M2 halvbandare

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
TomasJ
Namn: Tomas Johansson

På byggbordet: M2 halvbandare

Inlägg av TomasJ »

Hej

Jag kan inte säga att jag kan det minsta om halvbandare, men de ser så fräcka ut så jag kunde inte motstå denna Dragons M2/M2A1. Jag tyckte denna var väldigt lättbyggd för att vara Dragon och fotoetsen var förhållandevis sparsam och lätthanterlig. Detta blev ett snabbygge utan något extra förutom antennen. Som vanligt målad med Gunze/Tamiya och vädrad med oljefärger

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Ha de
/Tomas
Micke A

Re: På byggbordet: M2 halvbandare

Inlägg av Micke A »

Du är ju ruggigt produktiv Tomas! Den här har jag liggande i nån hög och väntar på att inspirationen ska infinna sig.

Micke A
Urban Gardini
Namn: Urban Gardini
Kontakt:

Inlägg av Urban Gardini »

Snyggt, nu har jag en förebild att utgå ifrån, har nämligen tänkt bygga min egen med just det där kamouflaget (är svag för allt som har med Nordafrika och Italien att göra).
Modellbyggare gör det med modeller.

What is the color when black is burned? - Neil Young
TomasJ
Namn: Tomas Johansson

Inlägg av TomasJ »

Tack för alla snälla ord.
Jo det blev många färdigställda på en gång nu, men nu är bygghyllan tom så nu kan jag starta på ett gäng nya modeller igen.
Skriv svar