Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Detta är AFV Clubs Churchill mkIV, en riktigt fin modell även om jag inte blev vän med banden i gummi. Jag prövade alla sorter lim jag hade men inget fäste. Som tur var går det dölja ståltråd-skrädderiet under bandhyllorna så det inte syns. De extra bandlänkarna runt tornet följde med i paketet så endast antennerna och figurerna är tillagda. Som vanligt målad med Gunze/Tamiya och vädrad med oljefärger.
Figurerna är hopsnickrade av diverse delar (Miniart, Bronco, Ultracast, Hornet och en skopa spackel).
Jag tror figurerna skulle må bra av lite kraftigare skuggning av overallerna, de är också väldigt jämnfärgade alla tre! Figurerna är skickligt hopkomna i övrigt tycker jag, sådana där Frankensteinoperationer känns lite läskiga... Tuff vagn!
Läckert bygge! Håller med om att figurerna inte känns riktigt färdigmålade men jag är inte bra på att måla figurer för egen del heller. Men ditt hopkok av diverse delar har gett oss tre figurer som faktiskt ser rätt så förvirrade ut och vilsna.
Angående banden så har jag hört från början när deras första Mk.III släpptes att banden är i kortaste laget, har själv skaffat lösa bandlänkar till min Mk.III.
Fråga: Vad är det farligaste man kan stöta på i en krigszon?
Svar: En löjtnant med karta och kompass...
Modellbyggare gör det med modeller.
What is the color when black is burned? - Neil Young
Tack för tips och åsikter.
Jag kan hålla med om att overallerna ser lite väl platta och enfärgade ut, jag får gå på dem med lite mer målning.
Jo jag fick ta i rejält för att få gummibanden på plats men allt höll som tur var...
/Tomas