Pilot Replicas J 21

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Erik_G
Inlägg: 1028
Blev medlem: 26 jan 2012, 22:26
Namn: Erik Gustavsson
Kontakt:

Pilot Replicas J 21

Inlägg av Erik_G »

Tja, varken flygplan eller byggsats behöver väl någon längre presentation?
Byggd mer eller mindre rätt ur lådan. Satte dit en bit klarplast som siktesglas och en bit metallrör som pitotrör då plastvarianten verkade allt för jobbig att använda sig av (sitter fast med ett ingör grövre än delen i fråga).

Bild

Eftersom mina bilder är sparade i HD-upplösning och forumet bara tillåter maxbredd på 1024 pixlar får ni besöka min hemsida för att se resten.
Ber om ursäkt för besväret, men jag orkar inte spara om dem i lägre upplösning och ladda upp separat bara för detta forumet :-(

http://www.plasticwarfare.se/2015/08/j- ... -replicas/
Urban Gardini
Inlägg: 1283
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:17
Namn: Urban Gardini
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Re: Pilot Replicas J 21

Inlägg av Urban Gardini »

Läckert
Modellbyggare gör det med modeller.

What is the color when black is burned? - Neil Young
Gabriel
Inlägg: 652
Blev medlem: 16 maj 2015, 13:33
Namn: Gabriel Pålsson
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Pilot Replicas J 21

Inlägg av Gabriel »

Dessa J21:or är så jäkla snygga och du har lyckats bra med att få till en i modell! Jag ser dock ett fingeravtryck (förmodligen i pigmentpulver) på den vänstra bommen, kan vara värt att försöka ta bort då det drar ner på helhetsintrycket. ;)

Gabriel
Erik_G
Inlägg: 1028
Blev medlem: 26 jan 2012, 22:26
Namn: Erik Gustavsson
Kontakt:

Re: Pilot Replicas J 21

Inlägg av Erik_G »

Tack Gabriel, jag såg det med. Tur ibland att man tar bilder, för sånt man inte ser när man hanterar modellen kan synas väldigt tydligt på foton. Ska försöka få bort smutsen till nästa lördag :-)
Lennart 12
Inlägg: 1914
Blev medlem: 19 dec 2013, 16:46
Namn: Lennart Alvhult

Re: Pilot Replicas J 21

Inlägg av Lennart 12 »

Riktigt fin , trevligt med en liten recension av modellen också ! //Lennart
LarsaQ
Inlägg: 236
Blev medlem: 12 feb 2012, 09:27
Namn: Lars Qvarfordt
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: Pilot Replicas J 21

Inlägg av LarsaQ »

Trevligt bygge.Klart kul att se nu då jag startade upp mitt bygge under museeträffen under dagen.Snyggt
LarsaQ
Nicklas Karlén
Inlägg: 881
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:00
Namn: Nicklas Karlén
Ort: Norrköping

Re: Pilot Replicas J 21

Inlägg av Nicklas Karlén »

Fin kärra. Jag har själv fått hem den och kommer bygga den i sinom tid. Färgnyanserna ser ju väldigt bra ut. Det är väl bara som någon nämt, fingeravtrycken på bommarna som behöver fixas men det är nog intet större problem om du inte har förseglat pigmenten på något sätt. Det är ju svårt att se när man håller på med modellen. Bilderna blir ju väldigt avslöjande. Du har för bra kamera :).

Nicklas
Vid tider av oro och fara för staten, åkallar vi Gud och hyllar soldaten.

När faran är över och fyllda blir faten, då glömmer vi Gud och föraktar soldaten
Erik_G
Inlägg: 1028
Blev medlem: 26 jan 2012, 22:26
Namn: Erik Gustavsson
Kontakt:

Re: Pilot Replicas J 21

Inlägg av Erik_G »

Färgerna är det Tamiyanyanser som rekommenderas i målningsbeskrivningen, sprayad på vit primer.
Tror jag lyckades få bort pigmentavtrycken på stjärtbomarna. Har börjat ha nitrilhandskar på mig när jag jobbar med vädrign mm, just eftersom det lätt blir avtryck.. men missar händer ändå..
Kan ju nämna att jag spillde brun färg över modellen och fick försiktigt torka bort skicktet med mattlack med hjälp av lacknafta på vissa partier. Kunde ju inte bara måla om eftersom brundfärgen täckte några dekaler. Som om inte det vore nog så dessförinnan, när jag hade satt på dekalerna och skulle få på mattlacken så slutade min airbrush att funka. Tror det är teflonpackningarna i munstyckena som är slut. Luften kommer ur färgkoppen istf munstycket. En 300:- airbrush från Claes i sjön löste problemet tillfälligt.. Sen har jag brutit av ställen och landställsluckorna ett otal gånger...
En liten olycksfågel på byggbordet har det varit..
easy_company
Inlägg: 832
Blev medlem: 23 okt 2013, 21:59
Namn: Henrik Persson
Ort: Stockholm

Re: Pilot Replicas J 21

Inlägg av easy_company »

Envishet lönar sig Erik, resultatet blev ju mycket bra!
/Henrik Persson
"If you going through hell, keep going!" -Winston Churchill.
Daniel_A
Inlägg: 573
Blev medlem: 29 jan 2012, 23:38
Namn: Daniel Andersson
Ort: Linköping (nästan)

Re: Pilot Replicas J 21

Inlägg av Daniel_A »

Snyggt! Oavsett hur det gick till så är det härligt liv i ytan tycker jag.

/Daniel
Skriv svar