Owerland wells Fargo stage coach

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Lennart 12
Namn: Lennart Alvhult

Owerland wells Fargo stage coach

Inlägg av Lennart 12 »

Så var då mitt senaste pc bygge färdigt. Owerland Wells Fargo Stage coach skala 1/35. Figurerna är konverterade Zveda figgar, och berget gjort av frigolit bitar panerade" i lättspackel. Målat med oljefärg i olika nyanser. Basplattan har jag sprinklat med ockrafärgad pigment och sprayat foto lim över det hela./Figurmålningen är inte så proffsig, men jag lär mig för varje ny figur.//Lennart
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Lerxzt
Namn: Mikael Byström

Re: Owerland wells Fargo stage coach

Inlägg av Lerxzt »

Ser riktigt bra ut :) Lyfter på hatten.. :D

Kanske lite färgtoner på buskarna skulle göra att det inte ser så enhetligt grönt ut.. Sen blev jag lurad av fotot/bilden av indianerna först. Trodde de stod på rad och tittade ned på diligensen som kom rusande.. ;)

Snyggt är det trots detta misstag från min sida!

Mvh Micke
IDF Armored Corps motto: "האדם שבטנק ינצח" - The man in the tank shall win!
Lennart 12

Inlägg av Lennart 12 »

Tack ! //Lennart
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Inlägg av magnusf »

Det går undan längs vägen! Må så vara att figur- och hästmåleriet inte är 100%-igt men det är fortfarande helt OK och framförallt är det inget fel på dynamiken! Jag såg också de lurpassande indianerna för övrigt :) !

Hälsningar

Magnus
Lennart 12

Inlägg av Lennart 12 »

Tack Magnus! Jag hade gjort allt färdigt för att fota utomhus, och så kom regnet och satte stopp för det hela. Så det fick bli inomhusbilder.
Hade en ide när jag började att försöka åstadkomma rörelse i det hela. Bla, så har jag gjort lutning på kusken, och ekipaget styr ju lite. Syns inte så bra i bild kanske. Och efter många omplaceringar av hästarna så hittade jag det som kändes rätt till slut. Är själv nöjd med känslan av att det går fort. Det gröna slår igenom mycket i bilderna, men är lite mer nedtonat på riktigt. //Lennart
Göran NS

Inlägg av Göran NS »

6 hästkrafter, inte illa! Är de månne på väg till Dodge City?

Håller med de andra kommentarerna, väldigt snyggt, speciellt hästarna, de utstrålar verkligen fart.
Göran Nilsson Söderholm
Lennart 12

Inlägg av Lennart 12 »

Tack! Den är på väg till Denver :) /Lennart
Lerxzt
Namn: Mikael Byström

Inlägg av Lerxzt »

Denver Broncos??

Mvh Micke (även NFL addict)
IDF Armored Corps motto: "האדם שבטנק ינצח" - The man in the tank shall win!
Lennart 12

Inlägg av Lennart 12 »

Ha ha, nja det här var lite" före deras inträde på arenan" :)

Iden till bygget kom efter att jag läst en mycket intressant artikel i Februarinumret av tidskriften Wild west" 2014 om John Butterfield och hur det hela en gång (1857)startade med diligens transporterna. Det som red för Ponny Expressen hade ju visat att det gick att förmedla post via hästryggen.
På grund av sviktande ekonomi så köptes Butterfields företag över av Wells Fargo & Co 1866, och bl. a så försåg man det flertaliga gruvsamhällena runt Klippiga bergen" med post och förnödenheter. //Lennart
Bild
easy_company
Namn: Henrik Persson

Inlägg av easy_company »

Snyggt Lennart! Riktigt fint diorama du byggt, snygg vädring på vagnen.
Mvh/Henrik Persson
"If you going through hell, keep going!" -Winston Churchill.
Skriv svar