Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
det var ingen vidare ordning på divisionerna och färgerna på den här tiden (reglerna om konsekvent märkning inom FV upprättades senare som jag mins det). Om man ska följa standarden som brukades på F8 vid tidpunkten så stämmer det som Lars har gjort det. Om man börjar bekanta sig med märkning på J 9 så märker man det ganska fort.
EDIT: Sorry det kanske är ett fall av ironi, jag ser blinkgubben nu. Det är inte min allra starkaste sida.. : /
Jo. 08-ornas förmåga att tänka "fritt" upptäckte jag efter att ha gjort en profil med no 33 med gul nos... jag var mycket nöjd ett kort tag...
Den hemskans 109:an är ju så liten! siffrorna på fenan är 500mm höga (minsta standard var 600) så jag har funderat på alternativ... Kai föreslog bakkroppen men det blir inte mycke mer plats där. Undrar om man skulle prova en vingmarkering? ala Viggen/Draken?
Uppdatering kommer...
Vi cs ikväll Stellan!
Modellexpo 08 Open 2021 Korea, Gruppbygge Airline 72
Skippa numret på fenan, måla rodret i divisionsfärg istället? Alternativt dra upp storleken på numret så det är över hela fenan, både över och under stabben...