Mirage IIIE, Kinetic 1/48 - Klar!

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Björn Fransson
Inlägg: 3579
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: Mirage IIIE, Kinetic 1/48

Inlägg av Björn Fransson »

Underbar bild! För övrigt var det samma tecknare som ritade (och ritar) Asterix! En mångsidig herre, den gode Uderzo.

Tack båda! Magnus: Egentligen orkar jag inte heller. Men ibland går det på rent adrenalin - som den här gången. Jag är tvungen att ta tag i det direkt, annars är risken stor att den blir liggandes. Men att det blir bättre än första gången hör onekligen till ovanligheterna.
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Mirage IIIE, Kinetic 1/48

Inlägg av Henrik R »

Ajaj, tråkigt att höra om Johnsonlacket, sen brukar en olycka sällan komma själv. All heder att du styrde upp det hela och fick fram en otroligt snygg metallren Mirre! Snyggt!
Mahatma G
Inlägg: 591
Blev medlem: 30 aug 2012, 17:49
Ort: Linköping

Re: Mirage IIIE, Kinetic 1/48

Inlägg av Mahatma G »

Björn Fransson skrev:Idogt läsande av Tanguy och Laverdures äventyr i ungdomen kan påverka omdömet ...
Den påverkan är nog enbart till det bättre. Även jag är påverkad... 8-)
Den här kärran i den här märkningen måste vara bland det läckraste flyghistorien skådat!
Instämmer till fullo - blanka Mirage med röd trim är snyggt!
/G
Björn Fransson
Inlägg: 3579
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: Mirage IIIE, Kinetic 1/48

Inlägg av Björn Fransson »

Börjar närma mig målsnöret nu. Allt har fått en wash och lack och nu är även stolen klar och monterad:

Bild

Åsså lite kablar på ställen.

Bild
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3658
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Mirage IIIE, Kinetic 1/48

Inlägg av magnusf »

Nice :) !

Magnus
easy_company
Inlägg: 832
Blev medlem: 23 okt 2013, 21:59
Namn: Henrik Persson
Ort: Stockholm

Re: Mirage IIIE, Kinetic 1/48

Inlägg av easy_company »

Ännu ett mästerverk på gång Björn!
/Henrik Persson
"If you going through hell, keep going!" -Winston Churchill.
Björn Fransson
Inlägg: 3579
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: Mirage IIIE, Kinetic 1/48 - Klar, bilder sid 2

Inlägg av Björn Fransson »

Då var den klar! Jämförde den med Eduards IIIC och jag ska ändå ge Kinetic att detaljmässigt är denna på flera håll vassare (dock inte alla). Ett inte helt okomplicerat bygge som ändå är värt jobbet, en metallblank sextiotalsmirage är bland det läckraste som finns! Dessutom bra träning i aluminiummålning inför nästa projekt: Drakenprototypen.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Ska nog fixa en bättre platta än denna tillfälliga. Kanske också med en liten figur. Löjtnant Laverdure skulle garanterat pryda kompositionen ytterligare.

Bild
Stellan
Inlägg: 5636
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Mirage IIIE, Kinetic 1/48 - Klar!

Inlägg av Stellan »

Åhhh så vacker! Jag gillar tricoloren och texten på rodret, ger liksom hedenhösvibbar med sin koppling till de dukklädda luftfarkosterna från flygets barndom.
Stellan Schroeder Englund
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3658
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Mirage IIIE, Kinetic 1/48 - Klar!

Inlägg av magnusf »

Björn! Jag vet att vi har ett avtal om att bara säga snälla saker om varandras modeller men den här räddade på allvar hela dagen! RIKTIGT LÄCKER! Jag har aldrig haft någon metallren Mirage på min bygglista (och då är det så dumt att jag är räddare för den röda dekoren än för metallen!) men det vete fanken om inte en sådan poppade upp ganska högt nu!

Hälsningar

Magnus
BjörnK
Inlägg: 287
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:25
Ort: Noueva Estockholmo

Re: Mirage IIIE, Kinetic 1/48 - Klar!

Inlägg av BjörnK »

Coolt och snyggt som vanligt! Metallrent är läckert!

MEN!!! Den stora fråga är ju hur det går med ditt bidrag till pansarklassen? Blir det en metallren amfibiejeep också? ;)
//BjörnK
Skriv svar