Mirage IIIE, Kinetic 1/48 - Klar!

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Björn Fransson
Inlägg: 3579
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: Mirage IIIE, Kinetic 1/48 - Klar!

Inlägg av Björn Fransson »

Tackar! :)

Stellan: Ja, texten är en favorit hos mig också. Trist att den försvann med tiden, men kul att de lyckade sälja in den på några av exportvarianterna.

Magnus: Härligt att du håller vårt avtal. ;) För en sådan maskeringsekvilibrist som du är det knappast något större problem att fixa till det röda. Själv fegade jag - som vanligt - ur och använde dekalerna. Som funkade riktigt bra! Vänta någon månad, så har du alla chanser när den här dyker upp i 1/72. Dessvärre utan flaggan på rodret, men det går nog att fixa till.

Bild

Björn: Vänta bara... :) Rapport kommer.
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Mirage IIIE, Kinetic 1/48 - Klar!

Inlägg av Stellan »

Aaahh, det är något med den långa rumpan på M III som gör den så skön i formerna.

Varför är det ett ljusgrönt fält baktill, du hade det på din såg jag, och på bilden ovan är det även ett längre fram?
Stellan Schroeder Englund
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3653
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Mirage IIIE, Kinetic 1/48 - Klar!

Inlägg av magnusf »

Till vilken modell hör det trevliga märkningsalternativet Björn? Ser ju klart lovande ut...

Hälsningar

Magnus
Björn Fransson
Inlägg: 3579
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: Mirage IIIE, Kinetic 1/48 - Klar!

Inlägg av Björn Fransson »

Stellan skrev:Aaahh, det är något med den långa rumpan på M III som gör den så skön i formerna.

Varför är det ett ljusgrönt fält baktill, du hade det på din såg jag, och på bilden ovan är det även ett längre fram?
Jadu... Det där har jag också undrat. Det kryllar inte av bilder på gamla metallblanka Mirager. Ibland är det grönt, ibland inte. Och ibland bara där bak. Jag valde att följa instruktionerna den här gången - vilket definitivt inte är något att hålla sig i när det blåser. De är minst sagt otydliga i övrigt. Men här är en bild på en IIIC (med den längre stjärtkonen) där det skymtar där bak. (Bilden är för stor för att länka direkt, scrolla ner en bit på denna länk):

http://www.sas1946.com/main/index.php?topic=16922.144
magnusf skrev:Till vilken modell hör det trevliga märkningsalternativet Björn? Ser ju klart lovande ut...

Hälsningar

Magnus
RV Aircrafts nya. Det kommer en hel hög varianter senare i år. Enda risken är att det blir en överdriven nitfrossa. Annars kan det bli riktigt trevligt. Jag tänker ge dem en chans i alla fall.
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3653
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Mirage IIIE, Kinetic 1/48 - Klar!

Inlägg av magnusf »

Could pull my strudel... Å andra sidan så borde jag bygga igenom mitt förråd av High Planes först :) !

Trevlig kväll!

Magnus
Mal_Belford
Inlägg: 332
Blev medlem: 01 jun 2014, 22:32

Re: Mirage IIIE, Kinetic 1/48 - Klar!

Inlägg av Mal_Belford »

Fyfan...vackert....jag gillar verkligen de tonala skillnaderna i panelerna.....mkt mkt snyggt.
Skriv svar