High Planes 1/72 Me 262 V-2/V-3

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3655
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: High Planes 1/72 Me 262 V-2/V-3

Inlägg av magnusf »

Suspekta foton mer än färgerna i sig. Håller med om att det ser rätt lila ut. Återkommer i ämnet...

Hälsningar Magnus
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3655
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: High Planes 1/72 Me 262 V-2/V-3

Inlägg av magnusf »

Björn! Färgerna något trimmade, ser mer ut som i verkligheten nu. Har även gjort det så kallade tyska fusket: bytte även de tidigare skumma bilderna när jag ändå var igång!

Bild
Det bästa med Luftwaffe...

Bild
..."mottling"! Jag kan ta emot era nästan färdiga modeller och mottla dem - skulle kunna göra det gratis på heltid faktiskt :-) ! Har försökt följa "andan" i de bilder som finns, ska lägga på lite RLM02 också enligt husgudarna Smith & Creek - de har som allom bekant alltid rätt :) !

Hälsningar

Magnus
Rickard Malmborg
Inlägg: 279
Blev medlem: 26 jan 2012, 09:28
Ort: Stockholm/Jordbro

Re: High Planes 1/72 Me 262 V-2/V-3

Inlägg av Rickard Malmborg »

Läckert Magnus, jag blir så avis när jag ser en 262 på det här viset. Det är något visst när man målat en modell och just ska till att sätta på dekaler/måla märkning. Trots att det blir mer o mer liv i modellen från detta steg o framåt är detta lixom ett stort steg rent visuellt.
Riktigt bra jobbat med färgsprutan förresten. Jag antar att det är Gunze du använt i Iwatan.

/Rickard
easy_company
Inlägg: 832
Blev medlem: 23 okt 2013, 21:59
Namn: Henrik Persson
Ort: Stockholm

Re: High Planes 1/72 Me 262 V-2/V-3

Inlägg av easy_company »

Ser bra ut Magnus, jag imponeras av din skicklighet med airbrushen. Vilket tryck har du på kompressorn när du kör punkterna på flygplanskroppen?
/Henrik Persson
"If you going through hell, keep going!" -Winston Churchill.
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3655
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: High Planes 1/72 Me 262 V-2/V-3

Inlägg av magnusf »

Rickard! Tack! Färgen, som Ture Sventon skulle sagt; Gunze, ständigt denna Gunze... Nu blev jag plötsligt sugen på en temla...

Henrik! Man bugar :) ! Tryck strax över ett bar skulle jag tro. Jag testar mig fram vid varje tillfälle på en gammal skräpmodell men däromkring ligger det! Det går faktiskt att göra i 1/144 också men då blir det lite mer fram-och-tillbaka med bättringsmålning...

Bild

Bild

Hälsningar

Magnus
BjörnK
Inlägg: 287
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:25
Ort: Noueva Estockholmo

Re: High Planes 1/72 Me 262 V-2/V-3

Inlägg av BjörnK »

Bah! Alla dessa lovord... Den saknar ju både tjockt frontpansar och last från black dog... Inte är det skala 1/35, och inte är det OD, SCC15 eller Panzergelb heller... Men utöver det så tycker jag det ser ut som en riktigt skön flixflaxare... Och en snygg spackelfog är aldrig fel!!
Men se nu till att få klart den så du kan komma tillbaka till larvfotsvärlden!!!! ;)

//BjörnK
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3655
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: High Planes 1/72 Me 262 V-2/V-3

Inlägg av magnusf »

Jag säger som i Hotell Transylvanien: Blabla-blabla... Filas faktiskt lite pansar också på lediga stunder men det blir aldrig färdigt, det är så j-a många bitar :) !

Hälsningar

Magnus
BjörnK
Inlägg: 287
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:25
Ort: Noueva Estockholmo

Re: High Planes 1/72 Me 262 V-2/V-3

Inlägg av BjörnK »

mjo... hur många var det i denna sats? 14? Då har du ju nästan fårr ihop gångjärnet till en tornlucka på ett broncokit! ;)

//B
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3655
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: High Planes 1/72 Me 262 V-2/V-3

Inlägg av magnusf »

Tråkiga nyheter...

Det hände något kemiskt mellan dekalerna och lacken på den här som gjorde att dekalfilmen blev gul och mjölkig. Jag skulle antagligen väntat längre mellan dekalerna och lacken men det är så dags nu... Eller målat märkningarna, det var inte så att de var omöjliga att skära masker av...

Jag brukar alltid hävda att allt går att fixa, man kan tvätta av färg och börja om osv men jag känner inte att det resultat man eventuellt skulle kunna uppnå är värt jobbet.

Här är lite bilder innan det gick åt skogen big time:

Bild

Bild

Bild

Istället för att sluta på domedagshyllan, där den skulle stannat i all evighet om jag känner mig själv rätt, så har den här gått till energiåtervinning.

Hälsningar

Magnus
Björn Fransson
Inlägg: 3579
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: High Planes 1/72 Me 262 V-2/V-3

Inlägg av Björn Fransson »

Nej!!! Så trist! Och det som såg så bra ut!
Skriv svar