Min F-8 Crusader och F-4 Phantom i 1/32

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Min F-8 Crusader och F-4 Phantom i 1/32

Inlägg av Henrik R »

Här kommer lite bilder på min Crusaderbygge. Ett Trumpeterkit som bara ramlade ihop. Aires cockpit,hjulbrunnar och utblås. Förebilden blev en "checker tail" från USS Hancook.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Senast redigerad av Henrik R den 22 apr 2015, 22:25, redigerad totalt 3 gång.
robertlundin
Inlägg: 242
Blev medlem: 31 jan 2012, 23:00
Namn: Robert Lundin

Re: Min F-8 Crusader 1/32

Inlägg av robertlundin »

Ett riktigt snyggt och stort projekt som förtjänat ett omnämnande; hur som väldigt kul att se den byggd!
/Robert Lundin
easy_company
Inlägg: 832
Blev medlem: 23 okt 2013, 21:59
Namn: Henrik Persson
Ort: Stockholm

Re: Min F-8 Crusader 1/32

Inlägg av easy_company »

Du levererar i vanlig ordning Henrik och jag beundrar verkligen dina mästerverk du visar upp för oss här på forumet, cockpiten är ju så välgjord så man kan tro det är referensbilden. Underbart!
/Henrik Persson
"If you going through hell, keep going!" -Winston Churchill.
Björn Fransson
Inlägg: 3574
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: Min F-8 Crusader 1/32

Inlägg av Björn Fransson »

Ja, den stod man och hängde över en hel del! Fantastiskt fin, som alltid. Det som slog flera av oss var hur stor Crusadern var, den stod ju bredvid din F-14 och var inte alls så mycket mindre än den. Kul att få se cockpiten på lite närmare håll, otrolig detaljnivå!
Senast redigerad av Björn Fransson den 20 apr 2015, 15:19, redigerad totalt 1 gånger.
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Min F-8 Crusader 1/32

Inlägg av Henrik R »

Tack Robert och Henrik för kommentarerna, det var kul att ni gillade bygget!
Och tack Björn, Ja jag kan hålla med om att den är trots allt riktigt stor om man jämför den med en F-14. Det trodde jag inte när jag köpte den. :-)
Mal_Belford
Inlägg: 332
Blev medlem: 01 jun 2014, 22:32

Re: Min F-8 Crusader 1/32

Inlägg av Mal_Belford »

Jupp såg monstret, vilket sort as.....samt håller verkligen med, otroligt fint arbete, blängde på den en stund fasiken...även dem andra....jepp galet fina verkligen.

Gillas mkt.

Jag hoppas du gör en diobasplatta till nån av dem som vi patades vid, för de förtj'nar det verkligen...

ps samt kul med miljöombyte i byggande ;)
SvenYoung
Inlägg: 2910
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:03
Namn: Sven Young

Re: Min F-8 Crusader 1/32

Inlägg av SvenYoung »

Stod länge och kollade in denna i helgen, Henrik (Tomcat:en också givetvis). Gillar verkligen förebilden och det arbete du har lagt er är enormt.

Superimpad! :-)
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
Lurifax
Inlägg: 902
Blev medlem: 09 feb 2012, 20:12

Re: Min F-8 Crusader 1/32

Inlägg av Lurifax »

Mycket snyggt. Panellinjerna är på pricken!
holst

CU@C4
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Min F-8 Crusader 1/32

Inlägg av Henrik R »

Tack för kommentarerna!
Sven, Det var synd att vi inte hade tid att se och vända upp och ned på mina jetkärror, det var lite där det magiska var, att se de fina missilerna och hjulbrunnar som trots allt fanns där men som ingen kunde se..(skulle ju givetvis ha haft speglar på undersidan :-/ Huvet dumt får kroppen lida...)
Mal_Belford
Inlägg: 332
Blev medlem: 01 jun 2014, 22:32

Re: Min F-8 Crusader 1/32

Inlägg av Mal_Belford »

Henrik.....


Jag är ingen Jet kille, men har fåtal favoriter, den jäkligt fina Phantomen är en av dem jag nångång kommer bygga är den....för jupp grymmt snyggt o brutal kärra.
Skriv svar