Min F-8 Crusader och F-4 Phantom i 1/32

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Min F-8 Crusader 1/32

Inlägg av Henrik R »

Henrik.....


Jag är ingen Jet kille, men har fåtal favoriter, den jäkligt fina Phantomen är en av dem jag nångång kommer bygga är den....för jupp grymmt snyggt o brutal kärra.
Juha, Jodå Phantom är en klar favorit för mig med.. Det kom jag på nu att ni kan få se bilder på mitt Phantombygge. Här kommer dem(kassa mobilbilder):

Cockpit
Bild

Bild

Bild

Body
Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Mal_Belford
Inlägg: 332
Blev medlem: 01 jun 2014, 22:32

Re: Min F-8 Crusader och F-4 Phantom i 1/32

Inlägg av Mal_Belford »

Fyfan vad snygg den är, samt bygget med....nu när man får se snapshots på detta.....hua, samt som jag frågade, enda problemet Tamiya har är ju dem förbaskade insugen........

En fråga...metallicen på stjärten.....det är Alclad? om inte utveckla...nyfiken e jag.

Höga betyg från mig Henrik.
Lurifax
Inlägg: 907
Blev medlem: 09 feb 2012, 20:12

Re: Min F-8 Crusader och F-4 Phantom i 1/32

Inlägg av Lurifax »

Håller med Mal_Belford. Det var en magisk lyster du fått på metallen. Det ser nästan lite för bra ut. Som om modellen i sig är gjord i metall. Men det är nog en smaksak. Som metallimitation är det dock förträffligt.
holst

CU@C4
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Min F-8 Crusader och F-4 Phantom i 1/32

Inlägg av Henrik R »

Tjena! Det är mycket riktigt Alclad. Vilka alclad är jag lite osäker på då det var en stund sedan jag målade f-4:an, men jag tror det är Airframe alu och steel faktiskt, i tunna lager, på svart och högblank bas.
Däremot är det Humbrol Metal cote på i mitten på bakvingarna minns jag. Det är visserligen lite blankt på byggbilderna, men det tonades slutligen ned med Alclad Jet exhaust när allt blev färdigt.
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3652
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Min F-8 Crusader och F-4 Phantom i 1/32

Inlägg av magnusf »

De här var mäktiga, de gör sig fint i stor skala! Kollade länge på dem i helgen, jag gillar Crusadern mycket (och är förvånad över hur stor den är!).

Hälsningar

Magnus
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Min F-8 Crusader och F-4 Phantom i 1/32

Inlägg av Henrik R »

Det är lite därför jag mer eller mindre helt gått över till 1/32 jet. Dom blir så påtagligt maffiga i den skalan. Det är inte sista gången vi kommer se 1/32 jet från mig på 08. :-)
robertlundin
Inlägg: 242
Blev medlem: 31 jan 2012, 23:00
Namn: Robert Lundin

Re: Min F-8 Crusader och F-4 Phantom i 1/32

Inlägg av robertlundin »

Stämmer återigen in i hyllningskören. Jet i 1/32 är helt rätt. På nått sätt blir det lite fjuttigt i min andra favoritskala 1/72. Jag har en Mig-15 och en F-105 halvfärdiga och kanske kommer med nästa år utom tävlan.
/Robert Lundin
302C
Inlägg: 174
Blev medlem: 28 okt 2013, 07:59
Namn: Per Kjelltoft

Re: Min F-8 Crusader och F-4 Phantom i 1/32

Inlägg av 302C »

Crusadern var min absoluta favorit bland flyg i den skalan!
Mycket att titta på och snyggt byggt!
Med vänlig hälsning,

Per
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Min F-8 Crusader och F-4 Phantom i 1/32

Inlägg av Henrik R »

Tackar för det 302C. Kul att den gillades av så många på Open 08.
Janne.S
Inlägg: 2418
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:13

Re: Min F-8 Crusader och F-4 Phantom i 1/32

Inlägg av Janne.S »

Förtjusande jättemodeller :D
Crusadern var lite annorlunda, kul!
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
Skriv svar