Panavia Desert Storm 1/32 klar!!

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Henrik R

Panavia Desert Storm 1/32 klar!!

Inlägg av Henrik R »

Tjo alla!

Det har varit lite turer med en del modeller inför 08:open, men nu verkar allt vara klart. Därför tänkte jag att efter 08 nu så drar jag igång ett 1/32 projekt igen :-). Nämligen en Panavia Tornado i Desert Storm från 1991. Givetvis kommer denna modell att fyllas med både det ena och det andra. Jag tycker det byggs för lite Tornados om jag ska vara ärlig, det var inte igår jag såg ett ballt Tornadobygge. Stort och fint som vanligt i framtiden med 1/32

Modellen det handlar om:

Bild
Senast redigerad av Henrik R den 31 maj 2015, 16:43, redigerad totalt 1 gånger.
SvenYoung
Namn: Sven Young

Re: Panavia Desert Storm

Inlägg av SvenYoung »

Läckert! Har alltid gillat Tornado!

Blir ett bygge att följa, Henrik!
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
Henrik R

Inlägg av Henrik R »

Ja, det kommer bli kul och få dra igång nåt stort igen. Däremot är jag inte riktigt nöjd med gunzes utbud av färger för Desert storm. Det blir nog att blanda till Tamiya den här gången.
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Inlägg av magnusf »

Har väl alltid byggts alldeles för lite Tornado? Den är lite som Tomáš Sršeň var i Rögle: inte yngst, inte bäst, inte snabbast men ABSOLUT ELAKAST!

Jag har ett rätt rejält lager med sådana i 1/72 men kan till nöds tänka mig digga i annan skala som kompensation för mina egna tillkortakommanden på byggfronten...

Vi borde träffas du och jag och blanda Gunze tillsammans...

:-) !

Magnus
Janne.S

Inlägg av Janne.S »

Härligt, en öken Tonka! Ofantligt mycket Aires godis till den....själv lite halvsugen på en :D
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
Mats Averkvist
Kontakt:

Inlägg av Mats Averkvist »

Tornado - en tittarstorm! :D
Björn Fransson
Kontakt:

Inlägg av Björn Fransson »

Äntligen en Tornado! Denna underbara men ack så underskattade swing-wingskapelse. Vill se mer - kanske kan det till och med få mig att komma igång med någon av de jag har liggandes.
Mahatma G

Inlägg av Mahatma G »

Om det främst är Desert Pink du är ute efter så finns den från Xtracrylix.
/G
Henrik R

Inlägg av Henrik R »

Jag fick för mig att tjuvstarta lite på mitt Panavia bygge. Cockpiten håller på att ta form. Det är inte lätt att sitta och göra ingenting..Lika bra att börja lite smått..

Bild

Bild

Bild

Bild
Per.V
Namn: Per Wildarve

Inlägg av Per.V »

Imponerande som alltid.
Per Vildarve. Gotland
Skriv svar