Miniart Tractor

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
SvenYoung
Inlägg: 2910
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:03
Namn: Sven Young

Re: Miniart Tractor

Inlägg av SvenYoung »

Det där med blanklack är en smaksak helt klart. Personligen gillar jag halvblankt, ger mer liv och tyngd i färgen Jämfört med helmatt, i allafall på metallytor. Om du tonar ner, gör inte för mycket (tycker jag alltså :-) )
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
tiking
Inlägg: 840
Blev medlem: 18 mar 2012, 22:58
Ort: Falun
Kontakt:

Re: Miniart Tractor

Inlägg av tiking »

Kanon bra Mats. Love it. Hade kollat på denna byggsatsen men efter att jag har kolla på din, ångra jag. Du har gjort den så bra. Ska det med på ipms 08 i April?
Charles King
_________________________________
My Website:
http://one-step-further.webs.com/
SvenYoung
Inlägg: 2910
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:03
Namn: Sven Young

Re: Miniart Tractor

Inlägg av SvenYoung »

Hej Mats!

Hur gick det med det här fina bygget? Är du klar än? Kan man få se fler bilder? :-)

Mvh
Sven
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
Mats Svensson
Inlägg: 194
Blev medlem: 27 jan 2012, 09:13
Ort: Norrköping
Kontakt:

Re: Miniart Tractor

Inlägg av Mats Svensson »

Om den är klar? Nä jag blir aldrig klar med något jag bygger. Antagligen därför jag (nästan) aldrig ställer ut eller tävlar med mina byggen.
Så här ser det ut på byggfronten nu, mängder av påbörjade saker.
Bild

Traktorn hade jag förhoppningar om, letar efter lämplig figur, och tror mig hittat en US mekaniker i Miniarts HD set.
Sedan en kätting att spänna runt några stockar och placera allt på en enkel basplatta.
Men så upptäcker jag att vinschen är något sned, någon mm som förstör mina förhoppningar om ett utställningsbidrag.
......kanske en mekaniker som arbetar med vinschen, lite lagom övertäck med trasor eller pressning...hm kanske, kanske...
Bild

Och tack alla för uppmuntrande kommentarer.
SvenYoung
Inlägg: 2910
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:03
Namn: Sven Young

Re: Miniart Tractor

Inlägg av SvenYoung »

Jag känner väl igen mig med en massa halvbyggda modeller på hyllan, Mats. Många av mina blir nog aldrig klara.

Tycker att din traktor ser kanonfin ut, så det vore synd om du inte slutförde projektet och tog med den till någon av våra modellutställningar. Känner du inte för att tävla med den kan du ställa ut ändå. :-)
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
Skriv svar