Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
En bild på mitt senaste 1/144 bygge, MIG-21UM. Det är en korsning mellan Eduards plast och Retrokits resin toppat med Brenguns ets. Jag sågade bort bakkroppen från resinkroppen och ersatte den med Eduards dito, det blev mycket bättre med ebk och utblås. Noskonen tog jag också från Eduard då resinkonen inte var bra.
Efter bilden togs har jag fixat till ryggåsen. Sen är det lite spacklande kvar innan inredningen ska fixas.
En liten före och efter bild. I den andra bilden är också en JU-52 med som också börjar närma sej att få ihop det. Ryggåsen passade inte ihop jättemycket så det var bara att bygga upp med lite plasticard och spackel. Antennen kommer från ett etsark för MD-80 men det funkar riktigt bra.
magnusf skrev:MD-80-antennen leder givetvis omedelbart till bannlysning i klassen. Nu kan jag ju inte döma eftersom jag tänkte vinna den klassen men i alla fall...
Ser klart lovande ut! Och vad ska det blir av Ju-52:an? Hur är den modellen, den ligger på min inköpslista...
Hälsningar
Magnus
Tja, bara för att du ska vinna kommer vi andra inte göra det lätt för dej.
JU-52:an är ju en tidig Eduard 1/144 och det märks, fin i lådan men den ramlar inte ihop. Man får tvinga delarna till rätt ställe på sina håll. Sen har ju jag inte gjort det lättare genom att ha full inredning och öppen passagerardörr. Fönstren är plasticard, annars skulle man inte se mycket. Märkningen ska bli OS 1936, lite färg på en annars svartmålat och metallrent flygplan.